افتضاح بزرگ ماشین‌های سوزوکی در تست تصادف


موسسهٔ گلوبال انکپ چهار خودروی بازار هند را مورد آزمایش قرار داده و به نتایج متفاوتی دست پیدا کرده است. از این خودروها، یکی حداکثر امتیاز یعنی پنج ستاره را کسب کرده درحالی‌که سه مدل دیگر نتوانسته‌اند بیش از یک ستاره دریافت کنند. ماهیندرا اسکورپیو N با کسب امتیاز ۲۹.۲۵ از ۳۴، در بخش محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال پنج ستاره را به خود اختصاص داده است اما به دلیل فقدان کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای در بخش محافظت از کودکان، با امتیاز ۲۸.۹۳ از ۴۹، نتوانست بیش از سه ستاره کسب کند. تجهیزات ایمنی خودروی مورد آزمایش بسیار ابتدایی بوده و صرفاً شامل دو ایربگ و ترمز ABS می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تشخیص مالاریا فقط با تلفن همراه در ۱۰ ثانیه

تصویر شگفت‌انگیزی که دستگاه ژاپنی روی ماه از زمین گرفت / عکس

قابلیت‌های جدیدی که اینستاگرام را شبیه توییتر می‌کند! / عکس

دبیر کل گلوبال انکپ دراین‌باره می‌گوید:

گلوبال انکپ به ماهیندرا به خاطر تعهد مستمر به ایمنی و دستیابی به پنج ستاره در حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال طی پروتکل‌های جدید تست تصادف تبریک می‌گوید.

افتضاح بزرگ ماشین‌های سوزوکی در تست تصادف

از سوی دیگر، محصولات ماروتی سوزوکی عملکرد بسیار بدی داشته‌اند. گلوبال انکپ سه مدل از محصولات این شرکت را آزمایش کرده که در بین آن‌ها هاچ‌بک سوئیفت با امتیاز ۱۹.۱۹ برای بزرگ‌سالان و ۱۶.۶۸ برای کودکان، بهترین شرایط را داشته ولی بازهم نتوانسته بیش از یک ستاره کسب کند. هرچند ماروتی سوزوکی اسپرسو با امتیاز ۲۰.۰۳ در محافظت از بزرگ‌سالان، کمی از سوئیفت بهتر بوده اما در حفاظت از کودکان با امتیاز ۳.۵۲ بسیار بدتر عمل کرده است. این خودرو در بخش بزرگ‌سالان فقط یک ستاره کسب کرده و در بخش کودکان موفق به دریافت هیچ ستاره‌ای نشده است.

افتضاح بزرگ ماشین‌های سوزوکی در تست تصادف

و مدل آخر هم ماروتی سوزوکی ایگنس با امتیاز ۱۶.۴۸ و یک ستاره در محافظت از بزرگ‌سالان و امتیاز ۳.۸۶ و هیچ ستاره در بخش کودکان است. این محصولات ماروتی سوزوکی هم با تجهیزات ایمنی ابتدایی که شامل دو ایربگ جلو می‌شود مورد آزمایش قرار گرفته‌اند اما برای هیچ‌کدام ا آن‌ها ایربگ‌های پرده‌ای جانبی حتی به‌صورت سفارشی هم ارائه نمی‌شود. همچنین به گفتهٔ گلوبال انکپ، این خودروها در آزمایش تصادف از جلو ساختار بدنهٔ ناپایداری دارند.

دبیر کل این موسسه می‌گوید:

این نگرانی بزرگی است که ماروتی سوزوکی، خودروسازی که بیشترین سهم را از بازار هند دارد، هنوز هم چنین مدل‌هایی با عملکرد ضعیف را ارائه می‌کند که حتی برخی از سیستم‌های ایمنی کلیدی را به‌صورت سفارشی هم در اختیار خریداران قرار نمی‌دهد.

افتضاح بزرگ ماشین‌های سوزوکی در تست تصادف

58321



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *