آیفون یک دهه است که محتاج سونی است


تیم کوک، مدیرعامل اپل در توییتی اعتراف کرد که این شرکت برای بیش از یک دهه است که از سنسورهای دوربین سونی در گوشی‌های آیفون استفاده می‌کند.

کوک در توییت خود نوشت:

«بیش از یک دهه است که برای ایجاد سنسورهای دوربین پیشرو در جهان برای آیفون، با سونی همکاری می‌کنیم.»

او در ادامه توییت خود از «کنچیرو یوشیدا»، مدیرعامل سونی برای نشان‌دادن کارخانه مستقر در شهر کوماموتو به او تشکر کرد. در این توییت همچنین تصویر جالبی وجود دارد (تصویر زیر) که در آن تیم سونی در حال نشان‌دادن یک آیفون به کوک هستند.

آیفون یک دهه است که محتاج سونی است

بیشتر بخوانید:

این موشک بالستیک «تهدیدی بزرگ» برای آمریکا شده / عکس

چه محتویات خطرناکی در سینک‌ها مخفی شده‌است؟

این پرنده ترسناک به تنهایی معادل ۶ جنگنده اف‌ ۳۵ قدرت دارد / عکس

افشای مشخصات دوربین گوشی‌های آیفون

نکته قابل‌توجه اینکه اپل به‌ندرت در مورد ویژگی‌های اجزای سخت‌افزاری گوشی‌های آیفون صحبت می‌کند، بنابراین تأیید این موضوع که این شرکت از یک دهه پیش از سنسورهای دوربین سونی استفاده کرده است، نکته قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

اپل در وب‌سایت خود به‌جای اجزای خاص مورد استفاده، فقط مشخصات دوربین هر آیفون، مانند وضوح، دیافراگم و میدان دید آن را شرح می‌دهد.

با این حال، تاکنون در گزارش‌های متعددی در طول چند سال گذشته به استفاده اپل از سخت‌افزار سونی اشاره شده بود. وال استریت ژورنال در گزارشی در سال 2015 اشاره کرده بود که اپل از دو سنسور سونی در آیفون 6 استفاده می‌کند و iFixit نیز در کالبدشکافی‌های خود به مدل‌های خاص سونی اشاره کرده بود.

طبق گزارش Nikkei Asia، سونی به‌عنوان پیشرو در بازار حسگرهای تصویر شناخته می‌شود و تا سال گذشته 44 درصد از سهم بازار سنسورهای تصویر CMOS را در اختیار داشته است. سامسونگ با 18.5 درصد سهم بازار، در جایگاه دوم قرار دارد.

بازدید تیم کوک از کارخانه سونی نشان می‌دهد که همکاری بین دو شرکت ادامه خواهد داشت و همچنین Nikkei Asia در گزارش اخیر خود در مورد همکاری‌های آتی آن‌ها سرنخ‌هایی ارائه کرده است. طبق این گزارش، گفته می‌شود سونی یک سنسور تصویر جدید ساخته که از معماری نیمه‌هادی جدیدی برای جذب نور بیشتر و کاهش نوردهی بیش‌ازحد و کم استفاده می‌کند. انتظار می‌رود سنسور جدید در نسل بعدی آیفون‌های اپل به‌کار گرفته شود، اما در دسترس سایر تولیدکنندگان نیز قرار خواهد گرفت.

58321



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *