این صدای عجیب و ترسناک سال‌هاست که ساکنین این روستا را آزار می‌دهد


عجیب و ترسناک به نظر می‌رسد؛ اما چندین سال است که ساکنین یک روستا به نام هلم فیلد در انگلستان از یک صدای آزاردهنده و مرموز شکایت می‌کنند که منبع آن مشخص نیست. آن‌ها همه روش‌ها از تحقیقات محلی گرفته تا استخدام کارآگاه خصوصی را برای پیدا کردن منبع صدا به کار گرفتند؛ اما تلاش‌های آن‌ها تاکنون بی نتیجه مانده است.

بیشتر بخوانید:

شاهکار آرامش‌بخش ۳ هزار ساله که هنوز مایه شگفتی است

پژو جذاب‌تر از همیشه به میدان آمد/ ورود به لمانز پس از ۱۱ سال / عکس

ماجرای ترسناک صدای مرموز که سال‌هاست ساکنین روستای هلم فیلد را آزار می‌دهد

ساکنین روستای هلم فیلد در منطقه یورکشایر انگلستان، تحت تاثیر یک صدای مرموز قرار گرفته‌اند که منبع آن هنوز کشف نشده است. همه ساکنین روستا نمی‌توانند این صدا را بشنوند. این ماجرا چندین سال است که در این کشور اروپایی خبرساز شده است.

این صدای عجیب و ترسناک سال‌هاست که ساکنین این روستا را آزار می‌دهد

برخی از ساکنین روستای هلم فید که می‌توانند صدای زمزمه مرموز را بشنود آن را به عنوان صدای چرخیدن ماشین لباسشویی یا موتور دیزل در حال کار توصیف کرده‌اند. این صدا ظاهراً در حالت عادی زیاد آزاردهنده نیست؛ اما بعد از گذشت مدتی بر سلامت روان افراد تاثیر می‌گذارد.

این صدای مرموز باعث ایجاد اختلال در خواب و خلق و خوی افراد شده و برخی ادعا می‌کنند که به علت شنیدن این صدا در آستانه فروپاشی عصبی هستند.

ایوان کانر، یکی از ساکنین هلم فیلد اخیراً به بی بی سی اینگونه گفت:

من خانه‌ام را دوست دارم؛ اما بعضی روزها از بودن در خانه بیزارم. به نظر می‌رسد اینجا دیگر محیط شادی نیست. می‌توانم آن [صدا] را در پرده گوشم احساس کنم. این [صدا] طنین‌انداز می‌شود و مانند فشاری حس می‌شود. تقریباً همیشه چنین حسی دارد.

این صدای عجیب و ترسناک سال‌هاست که ساکنین این روستا را آزار می‌دهد

زوئی میلار،‌ یکی دیگر از ساکنین روستا نیز چنین گفت:

این [صدا] حس فرسودگی ایجاد می‌کند؛ زیرا شب‌ها بدتر است. بنابراین خوابیدن سخت است. ما به اسباب کشی فکر کردیم؛ اما چرا باید به علت چیزی که تقصیر ما نیست از این جا برویم؟

کانر، میلار و ساکنین دیگری که ادعا می‌کنند این صدای مرموز را می‌شنوند، می‌گویند که از سال ۲۰۱۹ تاکنون مدام به واسطه آن شکنجه شده‌اند؛ اما با وجود درخواست‌های مکرر از شورای محلی برای شناسایی منبع آن، هنوز هیچکس نمی‌داند که صدا از کجا می‌آید.

شورای محلی این روستا در جریان تحقیقات خود اعلام کرد که سه منبع احتمالی را شناسایی کرده است. اما درنهایت آن‌ها به این نتیجه رسیدند که نتوانسته‌اند علت اصلی را بیابند. جنی لین (Jenny Lynn)، عضو شورای شهر گفت:

ما تمام تلاش خود را برای این تحقیقات گذاشتیم و درواقع سنگ تمام گذاشتیم؛ زیرا به مردم محلی اهمیت می‌دهیم و تاثیر صدا را بر برخی ساکنین درک می‌کنیم.

این صدای عجیب و ترسناک سال‌هاست که ساکنین این روستا را آزار می‌دهد

تحقیقات ناموفق بسیار، ساکنین هلم فیلد را ناامید کرده است. زیرا این اتفاق اساساً‌ به معنای ادامه زندگی باوجود صدای آزاردهنده مداوم یا فرار از آن با مهاجرت است. برای بسیاری از افراد هر دو گزینه غیرقابل قبول است.

اما واقعیت این است که ردیابی این نوع صدا با فرکانس پایین بسیار دشوار است. همچنین این واقعیت نیز که همه نمی‌توانند صدای مرموز را بشنود، کار را سخت‌تر می‌کند.

روستای هلم فیلد در انتهای یک دره قرار دارد و توسط واحدهای صنعتی احاطه شده است. روستاییان در گذشته این واحدهای صنعتی را عامل سر و صدا می‌دانستند. با این حال در طی تحقیقات، هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا پیدا نشده است.

این صدای عجیب و ترسناک سال‌هاست که ساکنین این روستا را آزار می‌دهد

پیتر راجرز،‌ کارشناس آکوستیک می‌گوید که صدا موضوع پیچیده‌ای است و در این مورد، صدای آزاردهنده می‌تواند ناشی از فعالیت‌های صنعتی باشد که فقط برخی از افراد می‌توانند آن را بشنوند. این صدا حتی ممکن است چیزی مانند صدای آب جاری در شبکه، ترانسفورماتور یا تیر تلگراف باشد. راجرز گفت:

مشکل اصلی،‌ تلاش برای یافتن منبع صدا است و این کار تا حدودی شبیه یافتن سوزن در انبار کاه است. انواع صداها شبانه روز در آن مکان می‌آیند و می‌روند؛ بنابراین باید همه چیز را خاموش کرد تا سپس کار پیدا کردن منبع صدا آغاز شود.

شورای روستای هلم فیلد می‌گوید که چنین کاری به زودی رخ نخواهد داد؛ اما ساکنانی مانند کانر معتقدند تا زمانی که منبع صداهای آزاردهنده شناسایی نشوند از خواسته خود دست نخواهند کشید.

227321



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *