فیلم | دختر استیو جابز حق داشت اپل را مسخره کند؟


سحر استادرحیمی: در روزهایی که رقابت پر چالشی میان شرکت های سازنده گوشی ها و گجت‌های هوشمند در جریان است، اپل رویداد «فار اوت» را برای معرفی محصولات تازه‌اش برگزار کرد. در این رویداد محصولاتی تازه چون آیفون ۱۴ پرو و اپل واچ اولترا نگاه‌ها را به خود خیره کرد.

به گفته شهروز چرکچی ، کارشناس و خبرنگار فناوری اطلاعات و تکنولوژی، رویداد شرکت اپل جذابیت های خاص خودش را داشت و محصولات ویژه شگفت انگیزی را نیز معرفی کرده است. او معتقد است شرکت اپل تمرکز و مانور خود را بر کلمه حیاتی گذاشته است و محصولات خود را بر طبق توسعه ساختار جدید برای کمک به سلامت و نجات انسان ها گذاشته است.

محصولات جدیدی که اپل معرفی کرد

در این رویداد اپل از چهار مدل آیفون، سه مدل اپل واچ و ایرپادز پرو رونمایی کرد. گوشی‌های آیفون ۱۴ در دو مدل استاندارد و پلاس در رویداد اپل رونمایی شدند. مدل پلاس جز اندازه و ظرفیت باتری، تفاوت خاص دیگری با مدل استاندارد نخواهد داشت و با تراشه‌ای که اندکی از نمونه‌ی بکار رفته در آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی بهتر است، عرضه خواهد شد.

در رویداد اپل علاوه بر معرفی آیفون ۱۴ از محصولات دیگری نیز رونمایی شد. دو مدل آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس قدرتمندترین و جذاب‌ترین پرچم‌دارانی هستند که اپل تاکنون معرفی کرده است. در این محصول از تراشه‌ی A۱۶ با ۴۰٪ عملکرد بهتر از رقبا و ۲۰٪ مصرف انرژی کمتر، به عنوان قلب تپنده بهره می‌برند و دوربین اصلی آن‌ها اکنون سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی دارد.

دختر استیو جابز حق داشت اپل را مسخره کند؟

قابلیت‌های جدید اپل واچ سری ۸ پشتیبانی آن‌ها از Crash Detection. اپل واچ‌های جدید به لطف این قابلیت و از طریق سنسورهایی که درون آن‌ها تعبیه شده، می‌توانند تصادف را تشخیص داده و بعد از گذشت زمانی کوتاه، با مخاطبین ضروری تماس بگیرند تا اگر خدایی نکرده اتفاق خاصی برای شخصی رخ دهد که نتواند برای کسی پیامی ارسال کند، اپل واچ این کار را انجام دهد.

اپل واچ اولترا نیز برای اولین بار رونمای شد. اندازه‌ی نمایشگر اپل واچ اولترا به ۴۹ میلی‌متر می‌رسد. همچنین یک کلید اضافه روی فریم سمت چپ خود دارد که اپل آن را Action Button می‌نامد. با استفاده از این کلید که قابل شخصی‌سازی هم هست، می‌توان انواع و اقسام کارها را در برنامه‌های مختلف انجام داد. بهره‌مندی از بلندگوهای بزرگ و قدرتمند، پشتیبانی از LTE، باتری بسیار پرظرفیت، نمایشگری مقاوم در برابر آب، ضربه و خط و خش، از جمله قابلیت‌هایی هستند که باعث شده بیشتر کسانی که کوهنوردی یا غواصی می‌کنند می‌توانند از این ساعت هوشمند بهره ببرند.

بیشتر بخوانید:‌ رونمایی از دوربین حیرت‌انگیز ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو

در نهایت می‌رسیم ایرپادز پرو که بالاخره بعد از سال‌ها انتظار رونمایی شده است. این محصول از تراشه‌ی قدرتمند و جدید H۲ بهره می‌برد که باعث می‌شود کیفیت و شدت صدا به مراتب بیشتر از نسل قبل باشد. قابلیت صدای فراگیر که می‌تواند خود را با توجه به ارگونومی گوش کاربر تطبیق داده و صدا را به بهترین شکل ممکن به گوش او برساند. قابلیت حذف نویز اکتیو هم به شکل پیشرفته‌تری در ایرپادز پرو بکار رفته به گونه‌ای که عملکرد آن در حذف صدای اطراف هوشمند شده است. ایرپادز پرو ۲ مطابق انتظار از کنترل لمسی پشتیبانی می کند.

انتقادات همیشگی

مثل همیشه معرفی محصولات تازه اپل با طعنه رقیبان و البته نارضایتی بخشی از هواداران همراه بود. رقیبان اپل را به تقلید متهم می‌کردند و افزودن ویژگی‌هایی چون صفحه نمایش همیشه روشن به تلفن همراه را که از قدیم در تلفن‌های اندرویدی وجود داشته است، دستمایه شوخی می‌کردند.

در این میان چیزی که بیش از همه جلب توجه کرد، همراه شدن دختر استیو جابز با انتقادات و کنایه‌ها بود. ایو جابز با بازنشر یک تصویر پربازدید در صفحه اینستاگرامش به تکراری بودن طراحی آیفون ۱۴ طعنه زد.

شهروز چرکچی « shahrouz chorakchi » کارشناس فناوری اطلاعات درباره رویداد اپل برای خبرآنلاین سخن گفته است. او درباره جزئیاتی از محصولات جدید اپل سخن گفته که احتمالا کمتر در لا به لای اخبار درباره شان شنیده اید.

بیشتر بخوانید: تمسخر استثنایی آیفون ۱۴ توسط دختر استیو جابز !

دختر استیو جابز حق داشت اپل را مسخره کند؟

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *