یکی دیگر از سرویس‌های گوگل رفع فیلتر شد


بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد اختلال سرویس گوگل ادز رفع شده و کاربران پس از کلیک روی لینک تبلیغ، وارد سایت مورد نظر می‌شوند. هنوز مشخص نیست آیا تغییراتی از سوی گوگل در این زمینه اعمال شده یا رفع فیلتر صورت گرفته‌ است؛ کارشناسان این حوزه گمانه‌زنی‌های متفاوتی در این باره دارند.

از ابتدای هفته گذشته با سیاست جدید گوگل برای هدایت لینک‌های تبلیغاتی سرویس گوگل ادز به تارنمایی که سال‌ها پیش در ایران فیلتر شده، کسب‌وکارهای ایرانی با دردسر جدیدی رو به رو شدند. آن‌ها که کانال‌های بازاریابی خود همچون اینستاگرام را از ابتدای مهر ماه از دست داده بودند حال یکی دیگر از روش‌های مارکتینگشان نیز با چالش مواجه شد.

اکنون به نظر می‌رسد از ساعاتی پیش این مشکل رفع شده است. «امیر آذری» مدیرعامل افراک با تایید رفع مشکل گوگل ادز برای کاربران ایران به دیجیاتو گفت: «ما نیز ساعتی پیش این خبر امیدوارکننده را از مشتریان خود دریافت و آن را تست کردیم و دیدیم که خوشبختانه این موضوع صحت داشته و داستان به روال قبل بازگشته است.»

او هفته گذشته تنها دو راه را برای رفع مشکل گوگل ادز متصور بود، نخست رفع فیلتر از سوی ایران یا اینکه گوگل، تنظیمات این سرویس را به حالت قبل بازگرداند. اما هنوز مشخص نیست که آیا شدت فیلترینگ کاهش یافته یا گوگل تنظیمات این سرویس را به حالت قبل بازگردانده است.

سرویس گوگل ادز

اما از سویی دیگر، «میثم کیهانی» مدیر مارکتینگ سفرمارکت اعتقاد دارد مشکل گوگل ادز از سمت ایران رفع شده است: «از سمت گوگل ساختاری تغییر نکرده و همچنان برخی از لینک‌ها مسیر قبلی را طی کرده و باز می‌شوند؛ از همین رو به نظر می‌رسد از داخل تغییراتی اعمال شده است.»

او در پاسخ به سوال دیجیاتو که فیلتر یک هفته‌ای چه چالشی برای کسب‌وکارها ایجاد کرده بود، گفت: «دو کانال برای تبلیغات وجود دارد؛ یک سری‌ in-band و یک سری نیز out-band هستند. کسب‌وکارهایی که روی کانال‌های in-band حساب می‌کردند در این ایام متضرر شدند. کاربران بسیاری در زمینه هاستینگ، بلیت هواپیما و… از جستجو در گوگل استفاده می‌کنند که طی یک هفته گذشته کسب‌وکارهای این حوزه که از گوگل ادز برای تبلیغات خود در این زمینه استفاده می‌کردند با آسیبی جدی مواجه شدند.»

گفتنی است Google Ads یک بستر تبلیغاتی در موتور جستجوی گوگل است که کسب‌وکارها می‌توانند برای معرفی خود به مشتریان از آن استفاده کنند. با استفاده از این سرویس در صورت جستجوی کلماتی در گوگل، تبلیغات شرکت‌ها در صفحه اول نتایج به مخاطبین نمایش داده می‌شود.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *