نوبت اخراج کارمندان متا رسید؛ استراتژی‌های ایلان ماسک مسری هستند!


به گزارش وال استریت ژورنال، شرکت متا ممکن است در اوایل هفته آینده، برنامه خود برای اخراج های گسترده کارمندان خود را اعلام کند. این نشریه گزارش داده که شرکت مارک زاکربرگ در حال برنامه‌ریزی برای اخراج هزاران نفر از کارمندان است و اخبار قطعی در روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. متا در حال حاضر بیش از ۸۷ هزار کارمند دارد. این تعدیل بزرگ، می‌تواند بزرگ‌ترین کاهش نیروی کار باشد که توسط یک شرکت فناوری در سال جاری انجام شده است و از اخراج هایی که روز جمعه توسط توییتر صورت گرفت نیز پیشی بگیرد.

اخراج کارمندان متا هم‌چنین نشان‌دهنده اولین تغییر ساختاری گسترده در تاریخ این شرکت است. متا فعلا از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است. با این وجود، یکی از سخنگویان شرکت، وب‌سایت Engadget را به بیانیه‌ای که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در مورد درآمد سه ماهه سوم بیان کرده، ارجاع داد. در این بیانیه گفته شده: در سال ۲۰۲۳، ما سرمایه‌گذاری‌های خود را روی تعداد کمی از حوزه‌های رشد با اولویت بالا، متمرکز خواهیم کرد. بنابراین این بدان معناست که برخی از تیم‌ها به طور معناداری رشد خواهند کرد، اما اکثر تیم‌های دیگر در سال آینده ثابت یا حتی کوچک‌تر خواهند شد.

متا

همان‌طور که نشریه ژورنال اشاره کرده، متا طی دو سال اول شیوع همه‌گیری ویروس کرونا رشد قابل توجهی را تجربه کرد و بیش از ۲۷ هزار کارمند جدید را در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به مجموعه خود اضافه کرد. پروسه استخدام کارکنان جدید تا ۹ ماه اول ۲۰۲۲ ادامه یافت، در این دوره نیز ۱۵۳۴۴ کارمند جدید به شرکت افزوده شدند. در حالی که این شرکت یکی از ذینفعان اصلی در دوره همه‌گیری کووید-۱۹ بود، اما روند درآمدزایی آن در ماه‌های اخیر دستخوش تغییر شده است. در ماه جولای، این شرکت اولین گزارش کاهش درآمد خود را منتشر کرد.

متا عواملی نظیر رقابت سخت با تیک‌تاک و انتشار قابلیت مسدودکننده ردیابی برنامه‌ها از سوی اپل را دلیل سیر نزولی درآمدی خود می‌داند. در عین حال، پروژه متاورس مارک زاکربرگ نیز نتوانسته فرصت‌های درآمدی جدیدی را برای شرکت خلق کند و در عین حال هزینه‌های گزافی را نیز به همراه داشته است. از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون، متا در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، ۱۵ میلیارد دلار خرج کرده است. به گفته شرکت، انتظار می‌رود ضرر ناشی از این پروژه در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *