عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!


البته این عرضه‌های پشت سر هم به این معنا بود که بازی‌های کوچک‌تر که تبلیغات کمتری هم داشتند، با وجود لیاقت‌شان، کمی به حاشیه بروند. در این مقاله قرار است دقیقا به چنین بازی‌های بپردازیم که قطعا ارزش آن را دارند که کمی از وقت تفریح خود را برای آن‌ها کنار بگذارید.

Return to Monkey Island


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

هیچ کس حتی تصورش را هم نمی‌کرد که در سال ۲۰۲۲ شاهد بازگشت مجموعه Monkey Island باشیم و چه بازگشت شکوهمندانه‌ای. Return to Monkey Island بازی عالی است که نقاط قوت نسخه‌های قبلی خود را حفظ کرده و البته حواسش هست تا در چاه «زیادی نوستالژی بودن» نیفتد. بازی ذاتا یک عنوان خاص‌پسند است، اما طرفداران سبک ماجراجویی به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهند.

OlliOlli World


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

جامعه طرفداران OlliOlli کم‌تعداد ولی وفاداراند. آن‌ها منتظر عرضه OlliOlli World و گسترش یافتن دنیای بازی خود بودند. انتظاری که ارزشش را داشت و بازی بسیار عالی از آب در آمد. حرکات سرعتی و روان آن باب دل طرفداران بود و یک تجربه منحصر به فرد از پلتفرمر ۲.۵ بعدی را ایجاد کرد. فضای بازی هم زیبا و دارای حس و حال خود بود. اگر قبلا به سراغش نرفتید، بازی خوبی را از دست داده‌اید.

Shadow Warrior ۳


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

اگر عاشق بازی‌های شوتر اول شخص سرعتی و خشونت دنباله‌دار مثل Doom هستید، پس احتمالا Shadow Warrior ۳ هم بتواند شما را جذب کند. نبردی شلوغ در برابر دشمنانی قابل بخش اصلی بازی را شکل می‌دهند. مکانیک‌های جابه‌جایی روان آن هم باعث سرعت یافتن و هیجان بیشتر مبارزات می‌شوند. البته بازی بدون اشکال هم نیست. روایت ضعیف، زمان تجربه کوتاه و طراحی خطی مراحل مهم‌ترین اشکالات وارده به بازی است ولی هم چنان چیزهای زیادی است که می‌توان از آن‌ها لذت برد.

MADiSON


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

در چند سال گذشته شاهد دوباره برخاستن سبک وحشت بودیم. سازندگان کوچک و بزرگ عناوین قابل توجهی را وارد بازار کرده‌اند. در این میان برخی هم از چندان که باید دیده نشدند. MADiSON یکی از چنین بازی‌هاست. بازی کاری می‌کند که از ترس روی صندلی آرام نداشته باشید. مکانیک‌های معماهای بازی و جو بازی به خوبی با یک‌دیگر ترکیب شده‌اند و داستان فریبنده آن را روایت می‌کنند. ماجراجویی شما در بازی کوتاه است، اما احتمالا تا مدت‌ها با شما همراه خواهد بود.

Weird West


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

ساخته جدید سازندگان Dishonored و Prey از قبل از عرضه توجه بسیاری را جلب کرده بود، اما باز هم نتوانست وارد جریان اصلی بازی‌ها شود. Weird West از آن دست بازی‌هایی است که طرفداران این سبک نباید آن را از دست بدهند. بازی با ترکیب مکانیک‌های بدیع، دنیایی شلوغ و منظم با عناصر RPG کاری کرده است تا برای هر اقدامی حق انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید. دنیای بازی به گونه‌ای است که حتی بودن در آن برای بازیکنان لذت‌بخش خواهد بود.

Soulstice


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

Soulstice بازی‌ای است که قطعا عیب‌هایی به آن وارد است. از طراحی قدیمی مراحل تا در برخی از حرکات دوربین و دیگر اشکالات آن که می‌شد آن‌ها را اصلاح کرد و تجربه‌ای بسیار بهتر را عرضه کرد. با همه این‌ها، Soulstice یک عنوان اکشن جذاب است. گیم‌پلی هک اند اسلش قدیمی آن بخش اصلی را شکل می‌دهد و بازی حول آن فعالیت‌های جذابی را شکل می‌دهد. این بزرگ‌ترین نقطه قوت بازی است و به آن ارزش تجربه کردن را می‌دهد. خصوصا اگر بخواهید یک هک اند اسلش با سبک اوایل قرن جاری را تجربه کنید.

Submerged: Hidden Depths


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

اگر بعد از تجربه ساعت‌ها بازی‌های معروف و غرق شدن در داستان آن‌ها دنبال یک چیز جمع و جور و آرام‌تر می‌گردید، Submerged: Hidden Depths می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. ظاهر بازی رنگارنگ و به لطف شخصیت‌های جذابش داستان آن جذاب است. در بخش گیم‌پلی هم نیاز به تمرکز در کنار مکانیک‌های ساده یک ترکیب خاص ایجاد کرده که تجربه‌ای جالب از یک ماجراجویی را به ارمغان می‌آورد. بازی چیز جدیدی را عرضه نمی‌کند، اما در کارش بسیار خوب عمل می‌کند.

Hard West ۲


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

نسخه دوم هم همانند قسمت اول آن چنان که باید دیده نشد و باز هم مثل همان قسمت، لیاقت آن را دارد که سراغش بروید. موضوع بازی در مورد یک غرب وحشی فرا طبیعی است و همین خود کافی است که آن را در نظر داشته باشید. اما هسته اصلی گیم‌پلی چندان چیز دندان‌گیری نیست. Hard West ۲ را می‌توان به راحتی به طرفداران بازی‌های استراتژی نوبتی پیشنهاد داد. چرا که علاوه بر مکانیک‌ها و مبارزات اعتیادآورش، هویتی مستقل را برای خود دست و پا می‌کند.

Serial Cleaners


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

کافی است تا گذرتان به Serial Cleaners بیفتد تا دیگر نتوانن از صندلی جدای‌تان کنند. دلیل اصلی آن هم مخفی‌کاری خوش‌ساخت بازی است که برای سال‌ها بازار در انتظار آن بود. البته نه هر مخفی‌کاری‌ای. هدف اصلی شما در بازی پاکسازی مدارک و جنازه‌هاست تا به دست کارآگاهان نیفتد. این موضوع در کنار تعامل‌پذیری عالی آن، Serial Cleaners را تبدیل به بازی‌ای خواستنی کرده است؛ حتی اگر اشکالات آن، که کم هم نیستند، شما را آزار دهد.

Endling – Extinction is Forever


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

در میان بازی‌های خوش‌ساخت به دنبال افسردگی [برای ما احتمالا افسردگی اضافی] می‌گردید؟ پس جای درستی آمدید. چرا که Endling دقیقا چنین بازی‌ای است. زمان بازی کوتاه است، اما تاثیر آن بلند مدت خواهد بود. داستان در یک دنیای رو به انتها جریان دارد که نفسش به شماره افتاده و بازیکن در نقش یک روباه مادر، باید حواسش به بچه‌هایش باشد. برای این کار باید به صورت دوره‌ای به شکار برود و در این حین مراقب خطرات این دنیای آخرالزمانی باشد. خطراتی مثل انسان‌های خون‌خوار که روی خوشی به روباه نشان نمی‌دهند. سازندگان با یک داستان ناراحت‌کننده بی‌کلام، جوی خفقان‌آور و استفاده‌ای محدود از مکانیک‌های سبک بقا یک تجربه سنگین و غم‌انگیز را فراهم آورده‌اند که احتمالا تا مدت‌ها آن را فراموش نخواهید کرد.

Redout


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

طرفداران F-Zero و WipEout به گوش باشید. در چند سال گذشته بسیاری از توسعه‌دهندگان مستقل سعی کردند تا جادوی به کار رفته در این دو بازی رقابتی ضد جاذبه‌ای را مجددا به کار بگیرند و در این میان اندک تعدادی از آن‌ها توانسته‌اند به اندازه Redout ۲ موفق باشند. شاید بسیاری از طرفداران سبک مسابقه‌ای با موضوع رقابت سرعتی در یک فضای علمی-تخیلی کنار نیایند، اما همین بخش مهم‌ترین نقطه قوت بازی است. مفهوم سرعت در این بازی چیزی است که شاید در کمتر بازی دیگری بتوان آن را یافت. بازی کاملا شگفت‌انگیز ظاهر می‌شود و یک تجربه کامل را ارائه می‌دهد که شاید برای ساعت‌ها شما را در کنار خود نگه دارد.

Midnight Fight Express


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

اگر طرفدار سبک Beat’em Up [همان بزن بزن خودمان] هستید، در این چند سال اخیر عنوان‌های خوبی را در بازار دیده‌اید. شاید در این میان Midnight Fight Express به اندازه امثال Sifu نباشد، اما برای طرفداران این سبک ارزش دیدن و تجربه کردن را دارد. برای یک بازی که فقط توسط یک نفر ساخته شده، سطح انیمیشن‌ها و مبارزات رضایت‌بخش است. مبارزات سرعت بالایی دارند و در صورتی که عملکردی مناسب داشته باشید، حس یک شرور واقعی را به شما می‌دهند و این علامت خاص سبک Beat ’em Up‌ است.

Metal: Hellsinger


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

دووم ولی به همراه مبارزاتی ریتمیک. ایده بازی خیلی مشخص و خاص است که Metal: Hellsinger توانسته آن را به خوبی به میدان بیاورد. پاره پاره کردن لشکری از هیولاها به خودی خود ارضا کننده است، اما موسیقی هوی متال را به همراه اجرای بی‌نقص مکانیک‌های خاص بازی چاشنی آن کنید تا به محصولی برسید که در سطحی دیگر قرار دارد. اگر طرفدار سبک شوتر هستید، قطعا بازی را در لیست خود قرار دهید.

Thymesia


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

هر ساله شاهد عناوین سولز لایکی هستیم که توسط تیم‌های کوچک ساخته شده‌اند تا جادوی بازی‌های سولز لایک را با نگاهی متفات به تصویر بکشند. در این بازار شلوغ، Thymesia یک سر و گردن بالاتر از بقیه می‌ایستد. جو بازی و طراحی‌های آن حس بلادبورن را دارد و اکشن سرعتی آن الهامات زیادی از سکیرو داشته است. سازندگان هم ایده‌های خاص خود را به این ترکیب اضافه کرده‌اند. افراد زیادی هستند که همیشه تشنه دریافت محتوی بیشتری از عناوین سولز لایک هستند، اگر شما هم یکی از آن‌ها هستید، پس Thymesia را به بالای لیست در انتظار تجربه خود منتقل کنید.

The Entropy Center


عکس | ۱۵ بازی تک‌نفره که بازی نکرده‌اید!

به نظر نمی‌رسد که Valve حالا حالاها قصدی برای ساختن قسمت جدید پورتال داشته باشد، اماخوش‌بختانه هنوز عناوینی هستند که بتوان به آن‌ها پناه برد. The Entropy Center ساخته Stubby Games یکی از بهترین بازی‌های این گروه است. بازی عالی به نظر می‌رسد و به لطف داشتن شخصیت‌های اصلی جذاب، داستانی گیرا را روایت می‌کند. علاوه بر این، بازی از قابلیت تغییر در زمان به خوبی استفاده می‌کند تا معماهای گوناگون و چالش‌برانگیز خود را در بازی پیاده کند. اگر بتوانید از برخی از مشکلات فنی داخل بازی چشم بپوشانید، آن را یکی از بهترین بازی‌های سال را خواهید یافت.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *