جست‌وجو در گوگل چگونه می‌تواند خطرناک باشد؟



کارشناسان به تازگی خطرناک‌ترین چیزهایی را که می‌توانید به صورت آنلاین در گوگل جستجو کنید می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس را افزایش دهد، مشخص کرده‌اند. نرم افزارها و فایل‌های دانلود (تورنت‌ها) هدف اصلی بدافزارها هستند که می‌توانند دستگاه‌های شما را خراب کنند.
مجوزهای استفاده گران قیمت و اپلیکیشن‌های غیربرند، تقاضای زیادی برای فایل‌های غیرقانونی دانلود ایجاد می‌کنند که آن را به فرصتی مناسب برای هکرها تبدیل می‌کند تا «ریپ‌آف‌»های مشکوک را پخش کنند. حتی با برنامه های رایگان نیز هم این اتفاق می‌تواند رخ دهد.

بر اساس گزارش سرف شارک، ، از هر سه نتیجه جستجوی نرم افزار، یک مورد حاوی بدافزار بالقوه است. تحقیقات آنها نشان داده است که نرم افزار «ایوید» (Avid)خطرناک ترین نرم افزاری است که می‌توان به دنبال آن بود. این ابزار گران قیمت توسط طراحان خلاق نرم افزار برای ویرایش حرفه ای ویدیوها استفاده می‌شود.
یافته‌های سرف شارک، نشان می‌دهد که بیش از ۶۴ درصد از آدرس‌های وب که ظاهر می‌شوند در نهایت به یک بدافزار بالقوه منتهی می‌شوند.

سابستنس ۳ دی پینتر (Substance 3D Painter)، یک برنامه برای مجسمه‌سازی مدل‌های سه بعدی روی دسکتاپ ویندوز و در فضای واقعیت مجازی است که با بیش از ۵۷ درصد احتمال آلودگی به بدافزار در رتبه دوم قرار دارد. نرم افزار «اسکچ» (Sketch) و «سابستنس ۳ دی استیجر» (Substance 3D Stager)با ۵۶ درصد احتمال به آلودگی به بد افزار وارد بازار می‌شوند.نرم افزار «مکسون سینما ۴ دی»( Maxon Cinema 3D) در ۵۵ درصد قرار دارد.

کارشناسان همچنین تحقیقات خود را بر اساس مرور گر نیز تقسیم کرده‌اند.

بنابراین از نظر مرورگر، مرورگر «ویوالدی» بدترین امتیاز را کسب کرده و تصور می‌شود ۳۹ درصد از «یوار ال» (URL)‌های مربوط به آن حاوی بدافزار باشند. در ادامه این فهرست، مایکروسافت اج (Microsoft Edge) با ۳۲ درصد رتبه چهارم، سافاری و اپرا به ترتیب با ۳۰ درصد احتمال به آلودگی به بد افزار در رتبه ۵ و ۶ قرار دارند. گوگل کروم با ۲۹ درصد پایین‌تر از آن‌ها قرار دارد. محققان با جستجو در گوگل و افزودن عبارات «دانلود» و “تورنت” به هر جستجوی خود در گوگل کروم به نتیجه این مطلعه دست یافتند. آن‌ها سپس یو ارال‌ها(URL) را از پنج صفحه اول نتایج جستجو جمع آوری کردند و آن‌ها را از طریق یک آشکارساز بدافزار اجرا کردند.

این نتایج فقط برای برنامه‌های دانلود شده از وب‌سایت‌های دانلود فایل مخرب و غیرقانونی اعمال می‌شود، این مساله لزوم دانلود کردن برنامه‌ها از سایت‌های رسمی را آشکار می‌کند.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *