عکس | نمایشگر موبایل جدید سامسونگ، ۳۶۰ درجه می‌چرخد


سامسونگ از یک نمایشگر موبایل مفهومی رونمایی کرده که ۳۶۰ درجه می‌چرخد. کمپانی سامسونگ دیسپلی، زیرمجموعه شرکت سامسونگ الکترونیکز که این نمایشگر را تولید خواهد کرد، نمونه اولیه آن را با خودش به CES امسال آورده بود. نمایشگری به‌نام “Flex In & Out” که قادر به چرخش ۳۶۰ درجه‌ای است. این یعنی شما می‌توانید آن را هم به‌طرف بیرون و هم به‌طرف داخل تا کنید.

نمایشگر تاشو سامسونگ چگونه ۳۶۰ درجه می‌چرخد؟

نمایشگر سامسونگ ۳۶۰ درجه

علاوه بر این طراحی لولای آن نیز نسبت به آنچه در دیگر گوشی‌های تاشو سری گلکسی زد فولد سامسونگ دیده‌ایم متفاوت است. به‌طوری که توانسته چین‌خوردگی وسط پنل را تا جای ممکن محو کند. این به‌خاطر لولایی با طراحی شبیه به قطره آب است که به‌نمایشگر هنگام تا شدن، مثل یک قطره آب اجازه تغییر شکل را می‌دهد. این لولای ظریف‌تر همچنین می‌تواند فشار کمتری را به‌نمایشگر وارد کند.

این اولین باری نیست که سامسونگ دیسپلی یک نمایشگر شبیه به Flex In & Out را معرفی می‌کند که از همه طرف می‌چرخد. در سال ۲۰۲۱ هم این غول کره‌ای نمایشگری با چنین طراحی را رونمایی کرده بود. با این حال اهداف این دو با یکدیگر متفاوت هستند.

نمایشگر سامسونگ ۳۶۰ درجه

در حال حاضر نسل فعلی گوشی‌های Z Fold سامسونگ از نمایشگری استفاده می‌کنند که فقط به‌طرف داخل تا می‌شود. این یعنی امکان تا کردن آن به‌طرف بیرون وجود ندارد. ظاهراً سامسونگ این پنل را برای استفاده در گوشی‌های نسل بعدی گلکسی زد فولد خودش طراحی کرده است. این یعنی احتمال به‌کارگیری این پنل در گوشی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ وجود دارد. چرا که پیش از این هم شنیده بودیم که این محصول به‌لطف طراحی جدید لولای خودش، چین‌خوردگی وسط صفحه را پنهان می‌کند.

گوشی مفهومی که سامسونگ در نمایشگاه CES امسال با خودش آورده بود،‌ از لولایی شبیه به حرف U انگلیسی استفاده می‌کرد. همین باعث شده بود محصول بیشتر از نسل‌های قبلی زد فولد، شبیه به گوشی‌های تاشو رقیب مثل اوپو فایند N2 و نسل سوم موتورولا ریزر باشد.

نمایشگر سامسونگ ۳۶۰ درجه

هنوز مشخص نیست سامسونگ چه‌زمانی از گوشی زد فولد ۵ با یک نمایشگر جدید ۳۶۰ درجه ای رونمایی می‌کند؛ اما گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که احتمال معرفی این محصول به‌همراه زد فلیپ ۵ در ماه آگوست پیش رو زیاد است. در حال حاضر طرفداران سامسونگ به یکم فوریه (۱۲ بهمن ) و رویداد گلکسی آنپکد برای معرفی گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ چشم دوخته‌اند.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *