عکس | جدیدترین مدل ماشین اسپرت مورد علاقه ایرانی ها !


جنسیس از یک کانسپت جدید برای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی کرد. این کانسپت X Convertible نام دارد و همان‌طور که قابل حدس است، نسخه روباز از مفهومی X به شمار می‌رود. مثل نسخه کوپه، این نسخه نیز از یک پیشرانه تمام الکتریکی بهره می‌برد.

عکس | شاهکاری از کره؛ طراحی جنسیس برقی خیره‌کننده است!

کانسپت جنسیس X Convertible طراحی بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد. کره‌ای‌ها این اتومبیل مفهومی را بر مبنای فلسفه Athletic Elegance خلق کرده‌اند. در این فلسفه، متانت و پویایی دو اصل بنیادین هستند. این کانسپت جذاب شباهت‌های زیادی به مفهومی X اسپیدیوم دارد که از جمله آنها می‌توان به فرم چراغ‌ها، کاپوت طویل و گلگیرهای متورم اشاره نمود.

تازه‌ترین مفهومی برند لوکس جنسیس در حقیقت سومین عضو خانواده X به حساب می‌آید. شاید بدانید اولین عضو این سری در سال ۲۰۲۰ متولد شد. ترکیب چراغ‌های LED و جلوپنجره این مفهومی جدید طوری است که یک چهره خندان را در ذهن تداعی می‌کند.

عکس | شاهکاری از کره؛ طراحی جنسیس برقی خیره‌کننده است!

بدون نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای، سقف جمع‌شونده را باید شاخص‌ترین تفاوت X Convertible با دو برادر دیگر خود دانست. باتوجه به این ویژگی، راننده و سه سرنشین دیگر می‌توانند از آسمان آبی و شب‌های پرستاره نهایت لذت را ببرند. نکته جالب اینکه حتی در صورت بسته‌بودن سقف، به خاطر وجود مونروف شفاف کماکان می‌توان از تماشای آسمان لذت برد.

عکس | شاهکاری از کره؛ طراحی جنسیس برقی خیره‌کننده است!

با نگاهی دقیق‌تر به جنسیس X Convertible معلوم می‌شود اسپویلر کوچک انتهایی همان نمونه موجود در کوپه‌های X اسپیدیوم و X است. علاوه‌بر این، محل قرارگیری چرخ‌ها و زوایای ورود و خروج کاملاً یکسان به نظر می‌رسد. از نظر کابین هم وضعیت به همین منوال است و تفاوت خاصی بین X Convertible و دو برادر دیگر به چشم نمی‌خورد.

جنسیس X Convertible و ادای احترام به سبک معماری ملی

همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده است، داشبورد کانسپت جنسیس X Convertible فرم خاصی دارد. جنسیس می‌گوید طراحان کمپانی در فرم‌دهی داشبورد از معماری سنتی و سقف ساختمان‌های کره جنوبی الهام گرفته‌اند. ضمن اینکه رنگ آبی به کار رفته در داشبورد، دقیقاً از همان طیفی است که در کاشی‌های مخصوص سقف استفاده می‌شود.

عکس | شاهکاری از کره؛ طراحی جنسیس برقی خیره‌کننده است!

مثل دو کانسپت قبلی، جنسیس این‌بار هم از انتشار مشخصات پیشرانه برقی X Convertible خودداری کرده است. لوک دانکروولک مدیر دپارتمان خلاقیت و نوآوری جنسیس، نوآوری را یک کاتالیست برای همگامی بیشتر با محیط پیرامون توصیف می‌کند. وی معتقد است جنسیس در حال پوست‌اندازی است و به شرکتی تبدیل خواهد شد که مشتریان از محصولات آن کاملاً لذت خواهند برد.

عکس | شاهکاری از کره؛ طراحی جنسیس برقی خیره‌کننده است!

حال سؤال مهمی که پیش می‌آید، این است که آیا کانسپت جنسیس X Convertible راهی خطوط تولید خواهد شد یا خیر. برای پاسخ به این سؤال باید نگاهی به گذشته و سرنوشت دو کانسپت X و X اسپیدیوم داشت. این دو مفهومی صرفاً نمایانگر خط‌مشی دپارتمان طراحی جنسیس هستند و X Convertible هم ادامه‌دهنده راه آنهاست. از این رو باید گفت احتمال ورود کانسپت X Convertible به خیابان‌ها خیلی ضعیف ارزیابی می‌شود؛ حداقل در آینده نزدیک.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *