ابتکار جدید و عجیب توییتر



بررسی کد اپلیکیشن موبایل توییتر نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار روی قابلیت رمزنگاری سرتاسری یا دوطرفه برای بخش پیام‌های خصوصی است. گفتنی است که در برنامه جاه‌طلبانه ماسک برای توییتر، پیام‌رسانی هم به‌عنوان یکی از قابلیت‌های اساسی در نظر گرفته شده بود.

توسعه‌دهنده‌ای به‌نام «جین مانچون وانگ» در توییتی در صفحه شخصی خود ضمن انتشار تصویری از کدهای اپ توییتر، نوشت: «توییتر در حال بازگرداندن رمزنگاری سرتاسری برای پیام‌های خصوصی است. می‌توانید نشانه‌های این قابلیت را در نسخه اندروید توییتر ببینید.»

ایلان ماسک در پاسخ به وانگ با ارسال ایموجی چشمک‌زدن به‌نحوی تأیید کرد که واقعاً چنین قابلیتی در حال توسعه است. این شرکت قبلاً در سال ۲۰۱۸ کار روی رمزنگاری پیام‌های خصوصی توییتر را آغاز کرده بود، اما این ویژگی هیچ‌گاه به سرانجام نرسید. حالا به نظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی بالاخره می‌خواهد تحت هدایت ماسک این ویژگی را عملی کند.

رمزنگاری می‌تواند پیام‌رسانی در توییتر را جذاب‌تر کند

ماسک قبلاً گفته بود که هدف نهایی او تبدیل توییتر به یک سوپراپلیکیشن شبیه وی‌چت است که بتواند برای پیام‌رسانی، به‌عنوان شبکه اجتماعی و برای پرداخت‌ها استفاده شود. عرضه قابلیت رمزنگاری دوطرفه این اپلیکیشن را در کنار برنامه‌هایی مثل واتس‌اپ و سیگنال قرار می‌دهد که از این نوع فناوری بهره می‌برند. ماسک همچنین چندی پیش از برنامه‌اش برای افزودن قابلیت‌هایی شبیه یک بانک به توییتر خبر داده بود.

ثروتمندترین فرد جهان از زمان تکمیل خرید توییتر، سخت مشغول کار بوده تا تغییرات زیادی را در این شبکه اجتماعی ایجاد کند. او ابتدا سرویس توییتر بلو را تغییر داد تا در ازای دریافت ماهانه ۸ دلار، به کاربران تیک آبی ارائه کند. با این حال، عرضه این سرویس خیلی زود متوقف شد و حالا قرار است بلو دوباره از ۸ آذر در دسترس کاربران قرار بگیرد.

ماسک همچنین در چند وقت اخیر بسیاری از کارمندان توییتر را اخراج کرده است. او افزون بر تعدیل نیروی گسترده، حتی صدای منتقدانی را قطع کرده که از کانال‌های خصوصی با او مخالفت کرده بودند.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *