عکس | این هیوندای کم مصرف دوست‌داشتنی به ایران برمی‌گردد؟


به گزارش خبرآنلاین، طی سال‌های اخیر فروش بسیار خوب اکسنت در کشورهای غرب آسیا باتوجه به قیمت مناسب و شرایط اقساطی، وجود داشته است. حتی در عربستان، اکسنت پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۰۰ بود.

هیوندای اکسنت از سال ۱۹۹۴ جای‌گزین اکسل شد و در بعضی کشورها، ورنا نام داشت. مدل هاچبک هیوندای i۳۰ که در ایران فروخته می‌شد هم، در واقع مدلی از اکسنت است. از سال ۲۰۱۶ تا امروز، نسل پنجم اکسنت با دو نوع بدنه‌ی سدان و هاچبک تولید می‌شود. این خودرو، باوجود ۶ سال سابقه‌ی فروش جهانی، هرگز به ایران وارد نشد.

اکسنت ۲۰۲۲ دارای خط تولید در هند، چین، مکزیک، فیلیپین، ویتنام و الجزایز است. این خودرو، محصولی اقتصادی برای کشورهای کمتر توسعه یافته محسوب می‌شود؛ درحالی‌که نسخه‌ی مجهزتر روی همین پلتفرم، به نام ریو بازار فروش شرق آسیا، امریکا و اروپا دارد. البته اکسنت ۲۰۲۲ با آپشن‌های نسبتا کامل در امریکا و کانادا نیز فروخته می‌شود.

عکس | این هیوندای کم مصرف دوست‌داشتنی به ایران برمی‌گردد؟

انواع پیشرانه‌های یک لیتر توربو تا ۱/۶ لیتر برای اکسنت ۲۰۲۲ وجود دارد. نسخه‌ی ۱۷ هزار دلاری این خودرو در بازار جهانی، مجهز به موتور ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتن‌متر است. اکسنت با گیربکس CVT یا ۶ سرعته دستی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ تا ۱۰ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت، حدود ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

از مهم‌ترین امکانات اکسنت می‌توان به نمایشگر لمسی ۵ یا ۷ اینچ، ناوبری ماهواره‌ای، ارتباط تلفنی بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک و رینگ‌های ۱۷ اینچ اشاره کرد. این خودرو در گزارش سال ۲۰۲۱ سایت کاراندردرایو، بهترین خودروی زیر ۱۸ هزار دلار امریکا معرفی شده و بالاتر از کیا ریو، نیسان ورسا، میتسوبیشی میراژ و شورولت اسپارک قرار گرفته است.

باتوجه به قیمت دلار در بازار آزاد، حتی اگر تعرفه‌های واردات و عوارض را صفر در نظر بگیریم، قیمت اکسنت سدان با امکاناتی که ذکر شد، کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان نخواهد بود.

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *