عکس | ون دلیکا ۲۰۲۳؛ نسل جدید ون‌های تاکسی‌ موجود در ایران


ون دلیکا که با نام اصلی سوئست دلیکا شناخته می‌شود، یکی از محصولات تجاری بهمن موتور در دهه ۱۳۸۰ خورشیدی بود. این ون در حقیقت کپی چینی از یکی از محصولات میتسوبیشی با همین نام است. میتسوبیشی دلیکا نام یک خودرو تجاری معروف ژاپنی است که از سال ۱۹۶۸ تاکنون در قالب پنج نسل به تولید می‌رسد و به تازگی نیز مدل ۲۰۲۳ این خودرو معرفی شده است. خودرویی که شاید به واسطه قیمت اقتصادی و ابعاد جمع و جورش، امکان عرضه به بازار ایران را نیز داشته باشد!

عکس | ون دلیکا ۲۰۲۳؛ نسل جدید ون‌های تاکسی‌ موجود در ایران

شرکت چینی سوئست در سال ۱۹۹۶ لیسانس تولید نسل سوم این ون را از میتسوبیشی خریداری کرد و تا سال ۲۰۱۳ به عرضه آن مشغول بود. تعدادی از نسخه‌های نسل سوم این خودرو با برند سوئست به بازار ایران راه یافتند، در حالی که نسخه‌های اصلی ژاپنی در حال پوست اندازی و تعویض نسل بودند.

ون دلیکا در سال ۲۰۲۳ پنجاه و یکمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد. میتسوبیشی تصمیم دارد به همین مناسبت، نسخه کوچک شده‌ای از آن را روانه بازار کند. خودروهای کوچک شهری موسوم به خودروی کی (Kei car) از طرفداران بسیاری در کشورهای شرق آسیا برخوردار هستند. نسخه کوچک شده ون دلیکا از سیستم چهار چرخ محرک و قوای فنی هیبریدی بهره می‌برد.

ون دلیکا مینی، محکم و سبک!

میتسوبیشی قول داده است که ون جدید فوق‌العاده سبک وزن، کوچک و محکم باشد. همچنین برای سهولت ورود به خودرو و خارج شدن از آن، درب‌ها به صورت بازشونده مخالف (همچون درب‌های رولزرویس) طراحی شده‌اند. میتسوبیشی کوچکترین صفحات محافظ بدنه که تاکنون در یک خودرو چهار چرخ محرک دیده شده‌اند را در ون دلیکا مورد استفاده قرار داده است. خودروساز ژاپنی تصمیم دارد این ون را در نسخه‌های دو رنگ با رینگ‌های آلیاژی تیره به فروش برساند.

عکس | ون دلیکا ۲۰۲۳؛ نسل جدید ون‌های تاکسی‌ موجود در ایران

ون دلیکا ۲۰۲۳ ابعاد و اندازه‌ای مشابه با میتسوبیشی eK خواهد داشت. ابعاد این خودرو شامل ۳۳۹۵ میلی‌متر طول، ۱۴۷۵ میلی‌متر عرض و فاصله بین دو محور ۲۴۹۵ میلی‌متر می‌شود. بسته به نوع خودرویی که خریداری می‌کنید (آفرودی یا شهری) ارتفاع این مینی‌ون کوچک از ۱۶۴۰ تا ۱۶۶۰ میلی‌متر متغیر خواهد بود.

نیروی میتسوبیشی دلیکا ۲۰۲۳ توسط یک موتور کوچک سه سیلندر بنزینی توربوشارژر تامین می‌شود. این موتور ۶۵۸ سی سی حجم دارد و برای انتقال قدرت آن نیز از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده خواهد شد. این خودرو اواسط ژانویه ۲۰۲۳ و پس از سال نو میلادی در ژاپن به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *