عکس | این خودروهای جذاب خارجی تنها 300 میلیون تومان قیمت دارند!


با افزایش هزینه‌های زندگی که به بسیاری از افراد در سراسر جهان ضربه می‌زند، امروزه مردم (چه در ایران و چه در خارج از ایران) به جای خرید خودروهای نو به بازار خودروهای دست دوم نگاه می‌کنند. خرید یک خودروی دست دوم دارای چندین مزیت است که مهم‌ترین آن پس‌انداز کردن پول بیشتر خواهد بود. با این حال خرید خودرو دست دوم مشکلات زیادی هم دارد و همواره توصیه‌های زیادی در مورد این که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید، می‌شود که البته خیلی از این توصیه‌ها مفید و صحیح نیستند.

در حال حاضر انتخاب‌های زیادی در بازار خودروهای کارکرده وجود دارد که ممکن است انتخاب کردن را برای شما به کاری بسیار سخت تبدیل کند. اما چیزی که معمولا کمک می‌کند این است که ببینید دقیقا دنبال چه چیزی هستید و چه معیارهایی را در نظر دارید. برخی از خریداران به دنبال یک خودرو ارزان با قابلیت اطمینان بالا و کاربردی بودن را می‌خواهند و برخی از خریداران هم هستند که حتی اگر بودجه زیادی نداشته باشند، اما خواهان عملکرد مناسبی از خودرو هستند. در این بین خرید یک خودرو سریع و جذاب شاید پرهزینه به نظر برسد، اما همیشه آن‌طور که همه فکر می‌کنند نیست؛ چرا که حتی با افزایش قیمت خودروهای دست دوم، هنوز گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند مورد توجه رانندگانی که به سرعت بالا علاقه دارند، قرار بگیرد.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به بازار خودروهای کارکرده در خارج از ایران و به خصوص در ایالات متحده آمریکا بیندازیم و می‌خواهیم خودروهای پرفورمنس و پرسرعتی را معرفی کنیم که فقط با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار، یا به عبارتی با حدود ۳۰۰ میلیون تومان یا کمتر می‌توانید آنها را خریداری کنید. در این لیست، انواع خودروهای عملکرد بالا، از خودروهای اسپورت دو نفره گرفته تا خودروهای خانوادگی با پیشرانه V۸ جای گرفته‌اند که خرید آنها برای ما ایرانی‌ها آرزو است، اما در خارج از ایران می‌توانید با بودجه اندک خریداری کنید. شاید اگر واردات خودروهای دست دوم به ایران آزاد می‌شد، می‌توانستیم خیلی از این خودروها را در بازار کشورمان ببینیم و مشتریان نیز با بودجه کمتر می‌توانستند آنها را بخرند و از سواری‌شان لذت ببرند.

با معرفی ۱۶ خودرو سریع و جذاب که می‌توانید با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار یا حدود ۳۰۰ میلیون تومان در خارج از ایران خریداری کنید، همراه گجت نیوز باشید.

معرفی ۱۶ خودرو سریع و جذاب با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار

۱. جگوار XJ۸

جگوار XJ8

وقتی به خودروهای سریع فکر می‌کنید، احتمالا جگوار اولین برندی نیست که به ذهن شما خطور می‌کند؛ اما سدان‌های قدیمی‌تر این برند به طور شگفت‌انگیزی سریع هستند و اغلب به طور عجیبی ارزان هم هستند. نسل X۳۵۰ سدان جگوار XJ۸ بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ عرضه شد و می‌توان گفت در حال حاضر بیشترین ارزش خرید را دارد. این خودرو به پیشرانه ۴.۲ لیتری V۸ مجهز شده که قدرت ۳۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند و می‌تواند در ۶.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که با رقبای آلمانی آن مطابقت دارد.

داده‌های Autotrader نشان می‌دهد که تعدادی از خودروهای جگوار XJ۸ با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار برای فروش قرار گرفته‌اند که ارزان‌ترین آنها در زمان نوشتن این مطلب با قیمت کمتر از ۷ هزار دلار مشاهده شده است. سابقه و شهرت غیر قابل اطمینان این برند باعث شده قیمت‌های خرده فروشی برای سال‌ها در پایین‌ترین حد خود نگه داشته شوند. اگرچه در مورد قابلیت اطمینان و سابقه خودروهای جگوار حرف و حدیث بسیاری وجود دارد، اما در مورد سرعت و قیمت ارزان، جگوارها عملا شکست‌ناپذیر هستند.

هر کسی که به دنبال خرید یک جگوار XJ۸ کارکرده است باید احتیاط کند؛ چرا که نمونه‌هایی از آن که بد نگهداری شده‌اند می‌توانند هزینه‌های زیادی برای تعمیر و نگهداری روی دست خریدار بگذارند.

۲. مرسدس بنز CL۵۵ AMG

مرسدس بنز CL55 AMG

هر کسی که به دنبال خرید یک خودروی دست دوم با نشان AMG است باید از دو چیز اصلی آگاه باشد؛ اول این که احتمالا هزینه کمی برای نگهداری آنها خرج می‌کند و دوم این که آنها از بهترین راه‌ها برای ارائه بالاترین قدرت و عملکرد مناسب خودرو استفاده می‌کنند. با وجود این، شاید خریدن یکی از این خودروها با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار در بازار فعلی، چالش‌برانگیز باشد، اما باید بگوییم چند نمونه از مرسدس بنز CL۵۵ AMG وجود دارد که با بودجه کم قابل خریدن هستند.

نمونه‌های قبلی این خودرو یعنی از مدل سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ با یک موتور ۵.۴ لیتری V۸ با قدرت ۳۵۵ اسب بخار عرضه می‌شدند، اما مدل‌های بعدی یعنی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به یک سوپرشارژر مجهز شدند که قدرت خروجی آن را به ۴۹۳ اسب بخار می‌رساند. چنین پیشرانه‌ای باعث می‌شود با تقریبا قوی‌ترین خودرو سریع و جذاب موجود در این لیست روبه‌رو باشیم.

خودروهای مرسدس بنز AMG ارزان‌قیمت معمولا کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و حتی یک AMG قدیمی که به درستی نگهداری می‌شود می‌تواند به کابوسی برای خریدار خود تبدیل شود. بنابراین هر کسی که به اندازه کافی شجاع است تا یک CL۵۵ AMG ارزان‌قیمت بخرد، باید از آنچه که انتظارش را می‌کشد خبر داشته باشد.

۳. هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه

قبل از این که جنسیس به عنوان یک برند مستقل معرفی شود، از این نشان روی کوپه‌ها و سدان‌های اسپورت هیوندای استفاده می‌شد که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ روانه بازار شده بودند. اگرچه این خودروها نام مشترکی داشتند،‌ اما شباهت‌های بین کوپه‌ها و سدان‌های مورد اشاره بسیار کم بود. هیوندای جنسیس کوپه می‌تواند بهترین خرید برای رانندگانی باشد که با هزینه کم به دنبال تجربه‌ی سواری یک خودرو اسپورت سریع و جذاب هستند.

بهترین نمونه جنسیس کوپه موجود با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار به یک پیشرانه ۳.۸ لیتری V۶ مجهز شده که قدرت ۳۰۶ اسب بخار را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. رسانه‌ها در بررسی‌های خود از این خودرو، هندلینگ تند و تیز و قدرت چشمگیر آن را تحسین کردند، اما آنها همچنین اشاره کرده‌اند که گیربکس دستی آن به نرمی سایر رقبای آن دوران نیست.

شاید هیوندای Genesis Coupe بهترین خودرو اسپورت همه جانبه نسبت به هم‌سن و سال‌های خود نباشد، اما مطمئنا یکی از ارزان‌ترین خودروهای جذاب این لیست خواهد بود و البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که از بسیاری از رقبای خود کمیاب‌تر است. مدل‌های جنسیس کوپه با مسافت پیموده شده بالاتر با شروع قیمت حدود ۸ هزار دلار در Autotrader قرار گرفته‌اند و نمونه‌های مختلفی از آن با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار موجود است. همچنین داده‌ها نشان می‌دهند که جنسیس کوپه یکی از محتمل‌ترین خودروهایی است که در هنگام رانندگی با سرعت زیاد گرفتار پلیس می‌شوند.

۴. ولوو S۶۰ R

ولوو S60 R

ولوو به دلیل ساخت خودروهای شیک، سریع و در عین حال ایمن برای خریدارانی که به دنبال خودروهای لوکس سوئدی هستند، شهرت پیدا کرده است. با این حال در سال ۲۰۰۳ میلادی، استراتژی بازاریابی غالب برای ولوو نشان داد که این خودروها چقدر ایمن هستند. به همین دلیل است که منتقدان در هنگام معرفی S۶۰ T بسیار شگفت‌زده شدند؛‌ چرا که یک دنیا از محصولات قبلی این برند فاصله داشت. این خودرو با پیشرانه ۳۰۰ اسب بخاری، سیستم چهار چرخ محرک و ترمزهای عملکردی برمبو، یک نوع کاملا جدید از محصولات ولوو بود که یک تغییر الگو برای این برند را نشان می‌داد.

به لطف شهرت این خودروساز سوئدی به عنوان سازنده خودروهای ایمن و در عین حال کسل‌کننده، خودروی ولوو اس ۶۰ آر هرگز واقعا تاثیر زیادی روی بازار نگذاشت. با این حال عدم اقبال عمومی خریداران باعث شد قیمت نسخه‌های کارکرده آن پایین نگه داشته شود و این خودرو اکنون یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای دستیابی به خودرویی با پیشرانه ۳۰۰ اسب بخاری است.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ولوو S۶۰ R تقریبا ۵.۵ ثانیه است که تقریبا ۰.۳ و ۰.۵ ثانیه کندتر از مرسدس بنز C۳۲ AMG و آئودی S۴ خواهد بود. با وجود این، ولوو اس ۶۰ آر با این که در ظاهر یک ولووی قدیمی به چشم می‌آید، اما یک خودرو سریع و فریبنده است.

۵. بی ام و ۵۵۰ آی

بی ام و 550 آی

خریدارانی که به دنبال یک خودرو سریع و جذاب کارکرده با قیمت مناسب هستند، باید BMW ۵۵۰i را در نظر داشته باشند. این خودرو برای مدل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به یک موتور ۴.۸ لیتری V۸ توئین توربو با قدرت ۳۶۰ اسب بخار مجهز شده بود که گیربکس اتوماتیک یا دستی شش سرعته آن را همراهی می‌کرد. بی ام و ۵۵۰ آی می‌تواند در ۴.۸ ثانیه از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را طی کند و حداکثر سرعت آن مانند بیشتر خودروهای بی ام و، روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

خودروهایی مثل بی ام و ۵۵۰i برای پیمودن مسافت‌های زیاد طراحی و ساخته شده‌اند و به همین دلیل خرید خودرویی با کارکرد بیش از ۲۴۰ هزار کیلومتر نباید مشکل خاصی را ایجاد کند؛ البته به شرط این که از آن به خوبی نگهداری شده باشد. این خودرو به اندازه کافی جادار است و علاوه بر انجام وظایف روزانه، برای خانواده‌های معمولی نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

شاید این زیباترین خودروی بی ام و نباشد که تا به حال ساخته شده است، اما به سختی می‌توان ۵۵۰i را به دلیل ارزش خرید بالایی که دارد، شکست داد.

۶. اینفینیتی G۳۷

اینفینیتی G37

بی ام و جایگاه خود را به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو خودروهای پرفورمنس آلمانی تثبیت کرده است؛ اما رقبایی هم وجود دارند که نمی‌خواهند به راحتی این واقعیت را قبول کنند. یکی از این رقبا، بازوی لوکس نیسان یعنی اینفینیتی است که G۳۷ کوپه را با هدف رقابت با خودروهای پیشرو بی ام و در بازار آن زمان عرضه کرد. این خودرو در ماموریت خود برای به پایین کشیدن آلمانی‌ها از تاج و تخت چندان موفق نبود، اما خودروی اسپورت G۳۷ همچنان در نوع خود چشمگیر است. اینفینیتی جی ۳۷ کوپه با مشخصات جذاب خود می‌تواند در پنج ثانیه از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را طی کند و به حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

بخشی از دلیل ناموفق بودن G۳۷ زمان عرضه‌ی آن بود؛ زیرا این خودرو درست زمانی رونمایی و عرضه شد که بازار خودرو با آثار رکود جهانی دست و پنجه نرم می‌کرد. قیمت بالاتر بنزین باعث کاهش تقاضا برای خودروهایی شد که کمتر کارآمد بودند و G۳۷ نیز در نوع خود یک خودروی تشنه و پرمصرف بود. در نهایت، اینفینیتی آنطور که انتظارش را داشت نتوانست در فروش G۳۷ موفق باشد. با این حال شما اکنون می‌توانید یک اینفینیتی جی ۳۷ دست دوم را با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار خریداری کنید و از سرعت و ظاهر جذاب آن لذت ببرید.

۷. فورد موستانگ جی تی

فورد موستانگ جی تی

پرفروش‌ترین خودرو اسپورت آمریکا نیز باید جایی در این لیست داشته باشد. در واقع نسل‌ها و تریم‌های متعددی از فورد موستانگ وجود دارند که هم سریع و هم ارزان هستند. نسل پنجم موستانگ می‌تواند یک معامله خوب برای خریداران باشد. مدل GT دارای پیشرانه‌ای با قدرت ۳۰۰ اسب بخار است که باعث می‌شود این خودرو تنها در ۵.۱ ثانیه از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را طی کند.

هنوز نمونه‌های زیادی از فورد موستانگ جی تی وجود دارد که در سراسر آمریکا با قیمت کمتر از ده هزار دلار به فروش می‌رسند؛ اما به لطف افزایش قیمت خودروهای دست دوم، پیدا کردن مدل‌هایی که در شرایط مناسبی هستند با چنین قیمتی کمی دشوار خواهد بود. بهترین گزینه این است که خریداران به دنبال خودروهای مدل اولیه بگردند که مدل‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ از رایج‌ترین خودروهایی هستند که در چنین محدوده قیمتی پیدا می‌شوند.

خودروهای نسل قبلی موستانگ GT را نیز می‌توانید با چنین بودجه‌ای بیابید، اما پیشرانه آنها تنها قادر به تولید قدرت ۲۱۵ اسب بخار است و این در حالی است که گزینه‌های قدرتمندتر زیادی وجود دارد.

۸. جگوار XF سوپرشارژ

جگوار XF سوپرشارژ

خودروی دیگری از جگوار که ارزش زیادی نسبت به پرداخت پول دارد، XF Supercharged است. همانطور که از نام این خودرو پیداست، یک موتور ۵ لیتری V۸ سوپرشارژ در زیر کاپوت قرار گرفته که با شتاب ۴.۳ ثانیه‌ای برای پیمودن صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، به یکی از سریع‌ترین خودروهای این رده تبدیل می‌شود. زمانی که این خودرو تازه به بازار وارد شده بود، قیمت آن از ۶۸ هزار دلار شروع می‌شد. XF Supercharged جایی بین مدل XFR با قدرت ۵۱۰ اسب بخار و XF معمولی با قدرت ۳۸۵ اسب بخار قرار می‌گرفت و پیشرانه آن می‌توانست قدرت ۴۷۰ اسب بخار و گشتاور ۵۷۵ نیوتن‌متر را تولید کند.

در حال حاضر نمونه‌هایی از این خودرو با قیمت کمتر از ۸ هزار دلار نیز در دسترس است و با چنین قیمتی می‌توانید یک خودروی سریع و زیبا از جگوار را سوار شوید. این یک سدان پرفورمنس است که گزینه مناسبی برای رانندگان عشق سرعت محسوب می‌شود. قیمت مناسب و مشخصات و ظاهر جذاب این خودرو می‌تواند هر خریداری را فریب بدهد، اما باید بدانید XF Supercharged مانند سایر جگوارهای زمان خود، خیلی قابل اعتماد نیست. اگر یک نمونه از آن که مسافت‌های زیادی را پیموده یا سابقه تعمیرات سنگین و تصادف را دارد بخرید، باید منتظر هزینه‌های زیاد برای نگهداری خودرو باشید.

۹. پونتیاک GTO

پونتیاک GTO

پونتیاک GTO یک ماشین عضلانی مناسب، هم از نظر ظاهر و هم از نظر عملکرد است و البته یکی از آخرین خودروهای نوع خود محسوب می‌شود. زمانی که شرکت مادر یعنی جنرال موتورز در سال ۲۰۰۹ میلادی با ورشکستگی مواجه شد، آنها تصمیم گرفتند برند پونتیاک را بازنشسته کنند و به بیش از ۸۰ سال تاریخ خودروسازی آن پایان بدهند. جی تی او آخرین ماشین عضلانی مناسبی بود که این برند تولید کرد، اما باید بدانید که این خودرو اصلا یک پونتیاک واقعی نبود. GTO در واقع یک خودروی استرالیایی تغییر یافته بود به نام هولدن کومودور SS که در سراسر جهان با نام‌های شورولت لومینا و واکسهال VXR۸ نیز فروخته می‌شد.

شاید به همین خاطر که GTO یک پونتیاک اصیل نبود، این خودرو آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت. در هر صورت قیمت خرید نسخه‌های کارکرده این خودرو نسبتا پایین باقی مانده است و در لیست‌های Autotrader دیده می‌شود که نمونه‌هایی از آن با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار موجود است. این خودروها شاید در شرایط خیلی مناسبی نباشند، اما وجود یک موتور LS۲ وی ۸ با قدرت ۴۰۰ اسب بخار در زیر کاپوت آن، ممکن است هر راننده‌ای را به خریدش ترغیب کند.

۱۰. دوج چارجر R/T

دوج چارجر R/T

نسل ششم دوج چارجر R/T از همان فرمولی پیروی می‌کرد که نسل‌های قبل از آن برای رسیدن به موفقیت بزرگشان استفاده می‌کردند. این یک سدان جادار بود که بر پایه پلتفرم مشترک کرایسلر با پیشرانه V۸ بزرگ در زیر کاپوت ساخته شده بود. این پروژه در نهایت موفقیت‌آمیز بود و دوج موفق شد بیش از ۱۱۴ هزار دستگاه چارجر را در اولین سال فروش کامل خود در سال ۲۰۰۶ به فروش برساند. این موضوع باعث شد قیمت‌ها نیز در حد معقولی باقی بماند و حتی با وجود افزایش ارزش سایر مدل‌ها، همواره چارجر R/T قیمت مناسبی داشته باشد.

نسل ششم چارجر R/T را می‌توان تقریبا با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار پیدا کرد. با این حال شما این خودرو را با یک موتور قابل اطمینان و آسان برای تعمیر دریافت می‌کنید که به طور کلی هزینه‌های کمی برای نگهداری و تعمیر خواهد داشت.

۱۱. شورولت کامارو LT

شورولت کامارو LT

یکی دیگر از خودروهای مقرون به صرفه آمریکایی، شورولت کامارو است که برای دهه‌ها با فورد موستانگ رقابت سختی در بازار داشت. در حالی که آمار فروش موستانگ به طور متوسط بالاتر بوده، اما کامارو بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ پیشرفت قابل توجهی کرد و به طور متوسط سالانه ۹۰ هزار دستگاه فروش داشت. این افزایش فروش به این معنی است که تعداد زیادی از خودروهای کامارو از این دو سال در بازار کارکرده‌ها وجود دارد که موجب شده قیمت آنها پایین نگه داشته شود.

با بودجه ۱۰ هزار دلاری، می‌توان یک کامارو LT را تهیه کرد که دارای یک پیشرانه ۳.۶ لیتری V۶ با قدرت ۳۱۲ اسب بخار است. تعداد انگشت‌شماری از خودروهای کامارو LS نیز با همین موتور و مشخصات پایه وجود دارد. یک کاماروی قدیمی‌تر نیز حق انتخاب‌های بیشتری را در چنین بودجه‌ای پیش روی شما قرار می‌دهد، اما آنها از نظر سرعت و شتاب و عملکرد به پای کامارو LT نمی‌رسند. مدل ۲۰۱۱ کامارو ال تی می‌تواند در ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این سریع‌ترین خودروی این لیست نیست، اما مانند دوج چارجر R/T هزینه‌های نگهداری بسیاری کمتری نسبت به خودروهای هم قیمت از تولیدکنندگان اروپایی دارد.

۱۲. هیوندای جنسیس ۴.۶

هیوندای جنسیس 4.6

نسل اول سدان هیوندای جنسیس بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ ساخته شد و با وجود استایل و کیفیت سواری متوسط آن، به طور کلی بین مشتریان مورد پذیرش قرار گرفت و تبدیل به اولین خودروی هیوندای شد که به رقابت با خودروهای مرسدس بنز و بی ام و نزدیک بود. همچنین این خودرو ارقام عملکردی قابل توجهی در بخش خود داشت. با شتاب ۵.۶ ثانیه‌ای برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و پیمودن یک چهارم مایل در ۱۴.۱ ثانیه با سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت، جنسیس می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب موجود در این لیست باشد.

این خودرو عموما خوش‌ساخت بود و در تغییر دیدگاه خریداران از هیوندای به عنوان یک برند مقرون به صرفه تاثیر چشمگیری داشت. با این حال، فقدان ویژگی‌های برجسته باعث شد که بسیاری از خریداران به سرعت وجود آن را فراموش کنند و این به پایین نگه داشته شدن قیمت مدل‌های کارکرده آن کمک شایانی کرد. یک مدل میان رده ۴.۶ جنسیس را می‌توان با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار خریداری کرد. البته از آنجایی که هیوندای در وهله اول نمونه‌های زیادی از جنسیس را نمی‌فروخت، پیدا کردن یک نمونه کارکرده ممکن است کار سختی باشد.

خرید یک جنسیس با مسافت پیموده شده‌ی بالا نیز نباید مشکل خاصی را برای خریدار به وجود بیاورد؛ چرا که رسانه Car and Driver یک آزمایش طولانی‌مدت ۱۶۰ هزار کیلومتری را روی این ماشین انجام داد که طولانی‌ترین آزمایش در تاریخ این مجله محسوب می‌شود. آنها در نهایت متوجه شدند که عملکرد موتور این خودرو حتی پس از پیمودن چنین مسافتی نیز تفاوت خاصی با یک موتور نو ندارد.

۱۳. فورد تاروس SHO

فورد تاروس SHO

فورد تاروس احتمالا اولین خودرویی نیست که خریداران عشق سرعت و قدرت به دنبال آن می‌گردند. اما مدل SHO ارائه شده در نسل چهارم Taurus یک گوهر پنهان در این محصول فورد است. تاروس SHO با پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ تویین توربوی خود می‌تواند قدرت ۳۶۵ اسب بخار را تولید کند و در ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که چنین آماری تقریبا مشابه موستانگ V۶ در همان سال است. تاروس همچنین یک خودروی کاربردی برای خانواده‌ها است و خودرویی خواهد بود که هیچکس در وهله اول به سرعت بالای آن توجه نمی‌کند.

تاروس SHO حتی با موتور قوی خود، مصرف سوخت نسبتا مناسبی را ارائه می‌کند. با توجه به قیمت بالای بنزین در این روزها، مصرف سوخت خوب این خودرو نیز می‌تواند یکی از نقاط قوت آن محسوب شود. تاروس SHO همچنین دارای پنج صندلی راحت است و در کل گزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای خریداران خواهد بود. باید تاکید کنیم که با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار، پیدا کردن اتومبیل‌های مناسب‌تر برای رانندگانی که می‌خواهند روزانه رانندگی لذت‌بخشی داشته باشند، بسیار دشوار است.

۱۴. پورشه باکستر

پورشه باکستر

پورشه باکستر که در سال ۱۹۹۷ میلادی وارد بازار ایالات متحده آمریکا شد، به اندازه‌ای محبوب بود که این شرکت خودروسازی را از ورشکستگی نجات داد و در طول هشت سال تولید توانست به فروش بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه برسد. این خودرو تنها به صورت کانورتیبل در دسترس بود و از یک موتور ۲.۵ لیتری تخت شش سیلندر در وسط بهره می‌برد که قدرت ۲۰۱ اسب بخار را تولید می‌کرد. شاید این آمار به اندازه بسیاری از خودروهای دیگر این لیست چشمگیر نباشد،‌ اما با وزن محدود ۱۲۷۰ کیلوگرمی، باکستر می‌توانست در مدت ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

پورشه باکستر اکنون یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن یک خودروی پورشه محسوب می‌شود و نمونه‌هایی از آن با بودجه ده هزار دلاری در دسترس هستند. برای مدل سال ۲۰۰۹، پیشرانه این خودرو به ۲.۷ لیتر ارتقا پیدا کرد و ۱۶ اسب بخار قدرت بیشتری را در اختیار قرار می‌داد. مدل S جدید هم با قدرت ۲۵۰ اسب بخار در دسترس قرار گرفت. این خودرو قطعات زیادی را با پورشه ۹۱۱ همان سال به اشتراک گذاشت، اما باکستر اکنون با قیمتی بسیار کمتر از همتای خود در بازار موجود است.

نداشتن سقف ثابت و وجود دو صندلی در داخل خودرو به این معنی است که Boxter برای همه مناسب نخواهد بود، اما اگر به دنبال یک خودرو سریع با هندلینگ عالی از یک برند معتبر آلمانی هستید، باکستر انتخاب خوبی برای شما است.

۱۵. جگوار اس تایپ R

جگوار اس تایپ R

شاید این جگوار، زیباترین جگوار ساخته شده و به یادماندنی‌ترین محصول این برند نبوده باشد، اما S-Type برای هر کسی که به دنبال قدرت پیشرانه V۸ بریتانیایی است، انتخاب جذابی خواهد بود. S-Type R به طور خاص بهترین ارزش خرید را در مقایسه با پولی که پرداخت می‌کنید، دارد. این خودرو از پیشرانه سوپرشارژ ۴.۲ لیتری V۸ با قدرت ۳۹۰ اسب بخار بهره می‌برد و از سوی دیگر نسبت به بسیاری از مدل‌های دیگر جگوار از اعتبار بهتری برخوردار است. اگرچه پیدا کردن متخصصی که مایل به سرویس و تعمیر این خودرو باشد، ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما هزینه نگهداری و تعمیر آن در مقایسه با خودروهای هم‌سن و سال بسیار معقول است.

جگوار اس تایپ آر ابتدا با هدف مقابله و رقابت با بی ام و ام ۵ و مرسدس بنز E۵۵ AMG ساخته شد،‌ اما با وجود مزایای که داشت، هرگز نتوانست در هندلینگ یا عملکرد خود با رهبران این کلاس رقابت کند. با این حال، اکنون خرید آن به طور قابل توجهی ارزان‌تر از هر دو خودروی آلمانی مورد اشاره خواهد بود و با این قیمت‌های فعلی، بهترین ارزش خرید را در بین این سه گزینه دارد.

۱۶. کرایسلر ۳۰۰

کرایسلر 300

کرایسلر ۳۰۰ یکی از خودروهای قابل اعتماد این برند است که پیشرانه ۵.۷ لیتری V۸ آن می‌تواند قدرت ۳۶۳ اسب بخار را تولید کند. این پیشرانه قادر است خودرو را در ۵.۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. این در حالی است که کرایسلر ۳۰۰ خودروی سنگینی محسوب می‌شود. در حال حاضر طیف وسیعی از نمونه‌های بین ۱۰ تا ۱۵ ساله این خودرو در بازار کارکرده‌ها در دسترس است و خریداران این آزادی را دارند که بین گزینه‌های مسن‌تر با گزینه‌هایی که مسافت کمتری را پیموده‌اند، یکی را انتخاب کنند.

پلتفرم زیربنایی کرایسلر ۳۰۰ از زمان معرفی آن در سال ۲۰۰۴ تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. بنابراین خریداران نسخه‌های دست دوم آن نیازی نیست که نگران از دست رفتن عملکرد قابل توجه یا ارتقای آن در طول سال‌های اخیر باشند. کرایسلر به عنوان یک برند قابل اعتماد ممکن است ظاهرا در حال افول باشد و تنها مینی ون Pacifica را تا سال ۲۰۲۳ در خط تولید خود نگه دارد، اما مدل ۳۰۰ ثابت می‌کند که مدل‌های قدیمی‌تر این برند هنوز هم ارزش زیادی برای خریداران عاشق سرعت و قدرت خواهد داشت.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *