حمله کارمندان اخراج شده توییتر به ایلان ماسک


گروهی از کارکنان پیشین توییتر که اخیراً از این شرکت اخراج شده‌اند، شکوائیه‌ای گروهی علیه این شبکه‌ی اجتماعی به راه انداخته‌اند. این افراد می‌گویند نحوه‌ی اخراج شدن‌شان باعث نقض قانون WARN فدرال و قانون WARN ایالت کالیفرنیا شده (WARN مخفف قانون اعلان تعدیل و بازآموزی کارگران است). مطابق‌با این دو قانون، شرکت‌ها باید قبل از اخراج کارکنان در حجم انبوه، حداقل ۶۰ روز قبل به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

به نوشته‌ی ورج، وکیلی که پرونده را در دادگاه ثبت کرده می‌گوید شکوائیه‌ی گروهی علیه توییتر با این هدف به‌ راه افتاده است که کارکنان از حقوق خود آگاه باشند و بدانند که راهی برای پیگیری مطالبات آن‌ها وجود دارد. پرونده‌ی جدید در دادگاه منطقه‌ایِ آمریکا در سان فرانسیسکو ثبت و در آن از پنج کارمند سابق توییتر به‌عنوان شاکی نام برده شده است.

حمله کارمندان اخراج شده توییتر به ایلان ماسک

ظاهراً قبل از ثبت شدن پرونده، یکی از شاکیان کار خود را در توییتر از دست داده است. سه نفر از این شاکیان از حساب کاربریِ شرکتی خود بیرون انداخته شده‌اند و این یعنی احتمالاً به‌زودی اخراج می‌شوند. یکی از شاکیان پرونده که مانو کورنت نام دارد در توییتی گفته که در ابتدا قصد نداشته است از توییتر شکایت کند.

توییتر امروز (جمعه) در یادداشتی بدون امضاء به کارکنان اطلاع داده است که برای «وارد کردن شرکت به مسیری سالم» تعداد نیروها را کاهش می‌دهد. شایعه‌ها می‌گویند ایلان ماسک در نهایت نیمی از ۷٬۵۰۰ کارمند توییتر را اخراج می‌کند تا هزینه‌های این شرکت کاهش یابد.

این نخستین باری نیست که سبک مدیریتی ایلان ماسک باعث انتقاد و حتی شکایت می‌شود. چند ماه پیش دو نفر از کارکنان سابق تسلا با اتکا بر قانون WARN فدرال از این شرکت خودروسازی شکایت کردند.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *