رکوردی دیگر به نام بیت‌کوین در گینس ثبت شد


نام «بیت کوین» تاکنون چندین بار وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شده و حالا به عنوان «اولین رمزارز غیر متمرکز» بار دیگر به این کتاب راه پیدا کرده است.

از سال ۱۹۵۵ تاکنون از رویدادهای طبیعی گرفته تا دستاوردهای انسانی در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت می‌شود و بیت کوین تاکنون توانسته چندین بار به این کتاب راه یابد. حالا در ویرایش جدید این کتاب، بیت کوین به عنوان اولین رمزارز غیرمتمرکز اضافه شده است. پیشتر این رمزارز یعنی بیت کوین به عنوان ارزشمندترین و قدیمی‌ترین ارز دیجیتال به کتاب گینس وارد شده بود. زمانی که السالوادور این رمزارز محبوب را به عنوان ارز رسمی خود معرفی کرد، بار دیگر بیت کوین توانست رکورد جدیدی را در کتاب گینس از آن خود کند.

اکنون نیز مجبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار، به عنوان اولین رمزارز غیرمتمرکز وارد کتاب گینس شده است تا رکورد دیگری را در سطح جهان به نام خود رقم بزند.

رکوردی دیگر به نام بیت‌کوین در گینس ثبت شد

بیت کوین در کتاب رکوردهای جهانی گینس

گفتنی است طی سال‌های اخیر بیت کوین توانسته نام خود را در سراسر جهان رسانه‌ای کند و هویت خود را به ثبت برساند. برای مثال در سال ۲۰۱۶، کلمه «بیت کوین» به فرهنگ لغت مریام وبستر وارد شد و دو سال بعد در واژگان اسکربل نیز اضافه شد. رکوردهای جهانی گینس امسال، بیت کوین را به رسمیت شناخته و آن را اولین رمزارز غیرمتمرکز به شمار آورده است.

رکوردهای جهانی گینس به مدت ۶۷ سال است که به صورت رسمی رکوردهای مختلف از دستاوردهای انسانی تا رویدادهای طبیعی را ثبت می‌کند. چاپ اول کتاب رکوردهای جهانی گینس، در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۱۹۹۵ قرار گرفت. این کتاب هنوز در فهرست کتاب‌های پرفروش جهان قرار دارد.

اکنون در آخرین ویرایش کتاب رکوردهای گینس، بیت کوین به عنوان «قدیمی‌ترین»، «با ارزش‌ترین» و «اولین رمزارز غیرمتمرکز» بازار کریپتو آورده شده است. گفتنی است NFT‌ها نیز به کتاب رکوردهای گینس راه پیدا کرده‌اند. همچنین واژه‌هایی مانند متاورس و NFT دیگر در فرهنگ‌های لغت جایی برای خود باز کرده و نامانوس نیستند و در جهان هر روز بیش از پیش شناخته می‌شوند.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *