رونمایی سامسونگ از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23



چند هفته پیش از رویداد گلکسی آنپکد، سامسونگ از حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدیدی رونمایی کرد که قرار است در گوشی‌های پرچم‌دار به‌کار گرفته شود. بااینکه سامسونگ جزئیاتی درباره‌ی اینکه این حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی در کدام گوشی‌ها قرار می‌گیرد، ارائه نمی‌دهد، براساس شایعات، به‌احتمال زیاد در گلکسی اس ۲۳ اولترا آینده استفاده خواهد شد.

به‌نوشته‌ی xda-developers، از نظر جزئیات فنی، سامسونگ ISOCELL HP2 دارای فرمت نوری ۱٫۱.۳ اینچی است که ۲۰۰ میلیون پیکسل ۰٫۶ میکرومتری را در خود جای داده است. اگرچه حسگر عملکرد خوبی دارد؛ اما کاملاً جمع‌وجور است و برآمدگی‌های بزرگ دوربین را که در گذشته داشتیم کاهش می‌دهد.

این حسگر می‌تواند از ترکیب پیکسل‌ها (Pixel Binning) برای ایجاد تصاویر عالی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل و ۱۲٫۵ مگاپیکسل استفاده کند، درحالی‌که قادر به ضبط ویدیوی 8K با سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه نیز هست که بهتر از گلکسی اس ۲۲ اولترا سال گذشته است که می‌تواند ویدیوی 8K را با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه ضبط کند.

بااینکه ضبط ویدیوی 8K چشمگیر به‌نظر می‌رسد؛ اما معمولا در موارد استفاده در دنیای واقعی کیفیت آن کم است. حسگر ۲۰۰ مگاپیکسل نیز در بهینه‌ترین حالت خود می‌تواند با فعال کردن HDR، ویدیوی 4K را در ۶۰ فریم‌برثانیه ثبت کند.

سامسونگ در رابطه با نحوه‌ی عملکرد این قابلیت می‌گوید: در یک دیود نوری درون هر پیکسل، یک گیت انتقال ولتاژ در پایین قرار می‌گیرد تا الکترون‌ها را از پیکسل‌ها به لایه منطقی منتقل کند. با دقت بالا، D-VTG یک گیت انتقال دوم در پیکسل اضافه می‌کند و ظرفیت کامل پیکسل‌ها را بیش از ۳۳ درصد افزایش می‌دهد. با ذخیره‌ی الکترون‌های بیشتر و انتقال سیگنال کارآمد، این روش می‌تواند نوردهی بیش از حد را کاهش داده و بازتولید رنگ‌ها را به‌خصوص در شرایط نوری روشن افزایش دهد.- سامسونگ

بااینکه حسگر مذکور می‌تواند در محیط‌های روشن به‌خوبی کار کند، سامسونگ آن را طوری تنظیم کرده که در سناریوهای کم‌نور نیز به خوبی عمل کند؛ سناریویی که معمولاً در آن گوشی‌های هوشمند با مشکل مواجه می‌شوند. این حسگر علاوه‌بر کیفیت تصویر بهتر، به‌لطف تکنولوژی Super QPD قادر به فوکوس خودکار در سناریوهای کم‌نور است.

سامسونگ درباره‌ی تکنولوژی Super QPD می‌گوید: تمامی پیکسل‌های حسگر به قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده‌اند. افزون‌براین، Super QPD از یک لنز منفرد روی پیکسل‌های چهاروجهی برای تشخیص تفاوت فاز در هر دو جهت افقی و عمودی استفاده می‌کند. این موضوع راه را برای فوکوس خودکار دقیق‌تر و سریع‌تر برای کاربران دوربین گوشی‌های هوشمند هموار می‌کند.-

سامسونگ هیچ تصویر یا ویدیویی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. بنابراین دیدن عملکرد این حسگر هیجان‌انگیز خواهد بود و امیدواریم در گلکسی اس ۲۳ اولترا شاهد حضور آن باشیم. خوشبختانه برای فهمیدن این موضوع لازم نیست زمان زیادی منتظر بمانیم؛ چراکه رویداد قرار است در تاریخ ۱ فوریه (۱۲ بهمن ۱۴۰۱) برگزار شود و این شرکت در آن از گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی اس ۲۳ خود رونمایی خواهد کرد.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *