تصاویر | ده ترفند و ویژگی کاربردی تلگرام !


اگرچه واتساپ به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان، به طور مداوم با قابلیت‌های جدید به‌روز می‌شود، اما تلگرام به ویژگی‌ ها و ترفند های بسیار پیشرفته‌ای مجهز شده که آن‌را به یکی از بهترین برنامه‌های پیام‌رسان گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است. برای استفاده کامل از ویژگی‌ ها و ترفند های تلگرام، فهرستی از قابلیت‌ها، نکات و تکنیک‌های جالب و کاربردی این اپلیکیشن را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید از این پیام‌رسان پرطرفدار، نهایت استفاده را ببرید.

۱۰ مورد از ترفند ها و ویژگی های کاربردی تلگرام

۱- ارتباط با افراد جدید

ترفند people-nearby

به لطف قابلیت Peoply Nearby، به وسیله تلگرام می‌توانید علاوه بر دوستان و آشنایان، از ارتباط با افراد جدید نیز استفاده کنید. این ویژگی، دسته‌ای از کاربران تلگرام را نشان می‌دهند که در محدوده سکونت کاربر قرار دارند و آنها نیز به دنبال چت و آشنایی با افراد جدید هستند.

برای فعال کردن این گزینه، وارد قسمت People Nearby در تلگرام شوید و قبل از ارتباط با افراد جدید منتظر بمانید تا پروفایل‌ها به‌روز شوند. سپس می‌توانید با انتخاب قابلیت مشاهده پروفایل شما توسط دیگر کاربران، خود را برای تماس و ارتباط در دسترس قرار دهید. هم‌چنین، علاوه بر افراد، می‌توانید از طریق این ترفند، گروه‌های تلگرامی که در محدوده شما قرار دارند را نیز پیدا کنید.

۲- مرتب‌سازی چت‌ها در پوشه‌ها – ترفند کاربردی تلگرام

پوشه های چت

اگر می‌خواهید پیام‌رسان خود را سازمان‌دهی و مرتب کنید، می‌توانید پوشه‌هایی برای چت‌های کاری و خانوادگی ایجاد کنید. برای مثال، تلگرام به شما این امکان را داده تا مکالمات خود را براساس پوشه‌ها مرتب‌سازی کنید. شما می‌توانید با ایجاد پوشه‌ها، نام و چت‌هایی که در آنها قرار می‌دهید را انتخاب کنید.

برای مرتب‌سازی چت‌های تلگرامی خود به وسیله پوشه‌ها در اندروید، باید به بخش Settings رفته و قسمت Folders را انتخاب کنید. این روش در پلتفرم iOS کمی متفاوت است، زیرا نیازی به دسترسی از بخش تنظیمات ندارید. بنابراین، به عنوان راه جایگزین، برگه Chats را طولانی لمس کنید تا منوی مورد نظر ظاهر شود.

۳- بازی‌های داخلی

بازی های تلگرام

هم‌چنین در مواقعی که در حال چت نیستید نیز می‌توانید از این اپلیکیشن برای اجرای بازی‌های مختلف استفاده کنید. دو حساب gamee@ و gamebot@ تعداد زیادی از این بازی‌ها را ارائه می‌دهند. به سادگی از طریق چت با هر یک از این دو ربات می‌توانید به صورت انفرادی یا گروهی بازی کنید. از آنجایی که این بازی‌ها حجم کمی دارند، به سرعت دانلود می‌شوند و در پنجره تلگرام قابل اجرا هستند.

۴- تم‌های اختصاصی خود را بسازید

تم های تلگرام

یکی از ویژگی های قابل شخصی‌سازی در تلگرام، امکان تغییر رنگ در تمامی اجزای برنامه و ساخت تم‌های سفارشی در درون برنامه است. انتخاب‌های متعددی در این زمینه وجود دارند که همه آنها را می‌توانید به ترتیب در بخش Chats تلگرام یا Appearance در iOS مشاهده کنید.

سپس، از بین دو گزینه easy (آسان) و difficult (دشوار) یکی را انتخاب کنید. گزینه ساده، امکان انتخاب از میان طرح‌های رنگی را فراهم می‌کند. هم‌چنین می‌توانید هنگام استفاده از تلگرام، با انتخاب گزینه Create New Theme از منو، حالت ویرایش را فعال کنید. این حالت یک پیش‌نمایش را نشان می‌دهد تا بتوانید تغییراتی را ایجاد کرده و فورا آن‌را اعمال کنید.

۵- چت‌های واتساپ خود را به تلگرام منتقل کنید – از جذاب ترین ترفند های تلگرام

انتقال چت از واتساپ

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد تلگرام، امکان انتقال چت‌های واتساپ به این پلتفرم است. اگر به هر دلیل قصد استفاده از Whatsapp را ندارید، این یک راه شگفت‌انگیز برای انتقال پیام‌های خود به تلگرام است و عملکردی بی‌عیب و نقص دارد.

این سیستم کاملا هوشمندانه و سرراست کار می‌کند. برای استفاده از این ویژگی، ابتدا چت مورد نظر خود در واتساپ را باز کنید و از منوی چت، گزینه Export را انتخاب کنید. پس از آن، فایل به دست آمده را با تلگرام به اشتراک بگذارید تا این پیام‌رسان تشخیص دهد که مکالمات مربوط به واتساپ هستند و پروسه مدیریت و انتقال آنها تکمیل شود.

۶- حذف خودکار چت‌ها

حذف خودکار چت

از آنجایی‌که تلگرام یک پیام‌رسان ابری است، در حال حاضر محدودیتی برای تعداد پیام‌هایی که می‌توانید ذخیره کنید، وجود ندارد. بنابراین در صورت عدم حذف، پیام‌هایتان به طور نامحدود در حافظه این پلتفرم باقی خواهند ماند. با این وجود، ترفند حذف خودکار پیام در تلگرام به شما این امکان را می‌دهد تا مدت زمان سابقه چت در پیام‌رسان خود را محدود کنید.

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید حداکثر زمان، شامل یک روز یا یک هفته که تاریخچه چت برای آن در دسترس خواهد بود را تعیین کنید. با فشردن Empty Chat، انتخاب دوره زمانی و سپس انتخاب Activate self-delete، این گزینه فعال خواهد شد.

۷- مخفی کردن فرستنده پیام فوروارد شده

اعمال تنظیمات در پیام‌های فوروارد شده، مدت‌هاست که در تلگرام امکان‌پذیر است. با این حال، در آخرین به‌روزرسانی این پیام‌رسان، یک ویژگی جدید اضافه شده است. شما اکنون می‌توانید اطلاعات فرستنده اصلی پیام را برای فوروارد کردن، مخفی کنید.

برای انجام این کار، باید طبق معمول یک پیام را برای فوروارد انتخاب کرده و چتی را برای فوروارد پیام، تعیین کنید. به محض ظاهر شدن پیش‌نمایش قبل از ارسال، بر روی آن ضربه بزنید، سپس یک منو ظاهر می‌شود تا بتوانید انتخاب‌های خود را قبل از ارسال پیام اعمال کنید.

۸- امکان غیرفعال کردن اعلان «یک مخاطب جدید به تلگرام پیوسته»

عضو جدید

اکنون، در صورتی‌که نمی‌خواهید از دریافت اعلان‌هایی مبنی بر پیوستن شخصی که می‌شناسید به تلگرام آگاه شوید، می‌توانید نوتیفیکشن مربوطه را خاموش کنید. این گزینه در قسمت Notification and Sounds قرار دارد، با ورود به این بخش، در پایین قسمت Events گزینه A contact joined Telegram را غیرفعال کنید.

۹- بایگانی خودکار پیام‌های ارسالی از سوی افراد ناشناس – ترفند جالب تلگرام

آرشیو پیام ها

ممکن است بخواهید تلگرام خود را به نحوی تنظیم کنید که اگر در مواقعی، پیامی را از سوی افراد غریبه و ناشناس دریافت کنید، به طور خودکار بایگانی و غیرفعال شوند. با فعال کردن این ویژگی، پیام‌ها هم‌چنان به دست شما می‌رسند، اما تا زمانی که به بخش گفتگوهای آرشیو نشده مراجعه نکرده باشید، نمی‌توانید آنها را مشاهده کنید.

برای فعال کردن این ویژگی، باید به بخش Privacy and Security در تنظیمات تلگرام وارد شوید. به منظور بایگانی پیام‌های اشخاص ناشناس، در بخش New Stranger Chats، گزینه‌های Archive و Mute را روشن کنید.

۱۰- آزادسازی فضای ذخیره‌سازی تلگرام

فضای ذخیره سازی

در تلگرام با اینکه ذخیره‌سازی اطلاعات باید به صورت ابری انجام می‌شود، اما علاوه بر آن، داده‌ها باید روی گوشی شما نیز ذخیره شوند تا مجبور نباشید هر بار آنها را دانلود کنید. در این میان، می‌توانید با پاک‌سازی کش (حافظه موقت)، فضای ذخیره‌سازی پیام‌رسان خود را بهینه کنید.

بنابراین می‌توانید حافظه پنهان تلگرام را با ورود به تنظیمات، انتخاب گزینه Data and Storage و سپس مراجعه به بخش Storage Usage پاک کنید. هم‌چنین گزینه Keep Media این امکان را می‌دهد تا تعداد روزهایی را که می‌خواهید تصاویر، ویدیوها و سایر فایل‌ها را پس از آخرین دسترسی به آنها نگه دارید را مشخص کنید.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *