جعبه‌ای که انسان احضار می‌کند!


یک فناوری هولوگرافیک جدید چیزی را به میان آورده است که می‌تواند شکاف بین دنیای واقعی و مجازی را پر کند. مردم با آن از هر نقطه‌ای در جهان به صورت در لحظه می‌توانند در جلسات حضور پیدا کنند و رویاهای علمی-تخیلی خود را آنچنان که در فیلم‌هایی نظیر جنگ ستارگان و آواتار دیده‌ایم، محقق کنند.

این دستگاه هولوگرام در دو نسخه رومیزی و شبیه به تبلت به نام Proto M و نسخه بزرگ‌تر با ارتفاع دو متر موسوم به Proto Epic توسط یک شرکت مستقر در لس‌آنجلس آمریکا به نام پروتو(Proto) ساخته شده است و در نمایشگاه CES امسال موفق به کسب جایزه نوآوری در بخش سلامت دیجیتال شده است. جالب اینجاست که این دومین سال متوالی است که این جایزه را می‌برد.

سیستم هولوگرام پروتو با ایجاد آواتاری از فرد در ابعاد واقعی، به قدری واقعی است که این تصور را القا می‌کند که شخص حتی اگر هزاران کیلومتر دور باشد و در کشوری کاملاً متفاوت باشد، به صورت واقعی در این دستگاه ۲ متری وجود دارد.

جعبه‌ای که انسان احضار می‌کند!

به گفته این شرکت، این دستگاه دارای وای-فای است و می‌توان آن را به یک پریز دیواری استاندارد وصل کرد و تنها چیزی که فرد نیاز دارد یک دوربین، پس زمینه سفید و اتصال است.

دیوید نوسبام مدیرعامل شرکت پروتو می‌گوید: با دستگاه ما کاربر در یک جعبه حضور می‌یابد. مردم می‌توانند با تمام بدن خود در یک جلسه حاضر شوند و دیگران از وی یک بدن کامل می‌بینند و می‌توانند ارتباط عمیق‌تری با شخص برقرار کنند.

صفحه نمایش این دستگاه می‌تواند درک عمق ایجاد کند و اتصالی بدون تاخیر داشته باشد.

شرکت سازنده می‌گوید قیمت Proto M حدود ۶۹۰۰ دلار و قیمت Proto Epic حداقل ۶۵ هزار دلار خواهد بود.

جعبه‌ای که انسان احضار می‌کند!

این سیستم نه تنها ارتباط دو طرفه را فعال می‌کند، بلکه پیام‌های از پیش ضبط شده را نیز پخش می‌کند و می‌تواند تصاویر سه بعدی واقعی از محصولات، از جمله تصاویر NFTها را نمایش دهد.

گفتنی است که از فناوری پروتو در حال حاضر در صنعت پزشکی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، کالج علوم و حرفه‌های بهداشتی دانشگاه فلوریدای مرکزی یک پزشک از استرالیا را برای آموزش دانشجویان خود در فلوریدا به این روش احضار کرده است.

به گفته کارشناسان، دانشجویان از شبیه‌سازی پیشرفته بیماران که توسط این فناوری ممکن شده است، برای آموزش در کلاس و بهبود قابلیت‌های بالینی خود بهره می‌برند.

نوآ روتشتاین مدیر اجرایی شرکت پروتو می‌گوید دانشکده‌های پزشکی علاقه‌مند به استفاده از دستگاه ما برای کمک به تشخیص بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون و همچنین استفاده از آن برای آسیب شناسی گفتار و فیزیوتراپی هستند.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، دستگاه‌های هولوگرافیک می‌توانند جلسات تعاملی معناداری را فراتر از صنعت مراقبت‌های بهداشتی ممکن کنند. چنانکه تاکنون شرکت‌ها و برندهای معروفی نظیر نتفلیکس، NBA، شبکه HBO و CBS Sports از Proto بهره برده‌اند.

چهره‌های مشهوری نظیر الن دی جنرس(مجری آمریکایی)، یوسین بولت(سریع‌ترین مرد دنیا) و لوئیز همیلتون(راننده فرمول ۱) نیز از این فناوری استفاده کرده‌اند.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *