توییتر لب تیغ ورشکستگی است؟


از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک و ایجاد برخی تغییرات در آن، تیم‌های حریم خصوصی و امنیت این شبکه اجتماعی دچار آشفتگی شده است. اکنون یکی از وکلای شرکت، کارکنان را تشویق کرده که «اگر در مورد هر کاری که از شما خواسته شده، احساس خوبی ندارید» از قانون حفاظت از افشاگر (Whistleblower Protection Act) استفاده کنید.

یک وکیل در تیم حریم خصوصی این شرکت، در یادداشتی که توسط Slack برای تمام کارکنان ارسال شده است، نوشت: «ایلان نشان داده که تنها اولویت او با کاربران توییتر نحوه کسب درآمد از آنهاست. من فکر نمی‌کنم که او به فعالان حقوق بشر اهمیت بدهد. مخالفان، کاربران ما در بخش‌های غیرقابل درآمدزایی و تمام کاربران دیگری که توییتر را به شهر جهانی تبدیل کرده‌اند که زمان زیادی را صرف ساخت آن کرده‌اند و همه ما عاشق آن هستیم.»

توییتر لب تیغ ورشکستگی است؟

در بهار سال جاری، توییتر پس از بررسی‌های FTC به دلیل سو استفاده از داده‌های کاربران با پرداخت جریمه 150 میلیون دلاری موافقت کرده بود. بر اساس یادداشت وکیل به کارمندان، اگر توییتر از این توافق پیروی نکند، FTC می‌تواند جریمه‌های میلیارد دلاری برای این شرکت صادر کند. در ادامه یادداشت، به نقل از «الکس اسپیرو» رئیس حقوقی فعلی توییتر گفته شده که ایلان مایل است تا ریسک زیادی در رابطه با این شرکت و کاربرانش بپذیرد، زیرا او هیچ ترسی از FTC ندارد.

در همین حال، بی‌بی‌سی نیز در گزارش جدیدی ادعا می‌کند که یکی از رگولاتورهای ایالات متحده پس از خروج مدیران ارشد بخش حریم خصوصی این شرکت، با «نگرانی عمیق» رویدادهای توییتر را دنبال می‌کند. «داگلاس فارار»، مدیر امور عمومی FTC، گفت: «ما با نگرانی عمیق در حال پیگیری تحولات اخیر توییتر هستیم. هیچ مدیر اجرایی یا شرکتی فراتر از قانون نیست و شرکت‌ها باید از دستورات رضایت اولیه ما پیروی کنند.»

احتمال ورشکستگی توییتر در سال آینده

توییتر لب تیغ ورشکستگی است؟

علاوه بر این، «زوئه شیفر»، گزارشگر نشریه Platformer در توییتر اشاره کرده که ایلان ماسک، به کارمندان آن هشدار داده که ممکن است این شرکت با ورشکستگی روبرو شود. به گفته او، ایلان به کارمندان گفته که شرکت ممکن است در سال آینده میلیاردها دلار ضرر کند که این موضوع به رکود اقتصادی بستگی دارد.

مشکلات توییتر پس از ایلان ماسک با این واقعیت تشدید می‌شود که برخی تبلیغ‌کنندگان از جمله General Motors و Audi نیز به دلایل مختلفی، تبلیغات خود در این پلتفرم را متوقف کرده‌اند. شاید به همین دلایل، ماسک در توییتر مدام به دریافت تیک آبی با هزینه ماهانه 8 دلار اشاره می‌کند. در همین رابطه نیز ثروتمندترین فرد جهان با کنار گذاشتن دورکاری، به کارمندان گفت برای شرایط سخت آینده آماده شوند.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *