سرعت دانلود این مودم شگفت‌زده‌تان می‌کند؛ ۷.۹ گیگابیت بر ثانیه!


مدیاتک تنها در دنیای تراشه‌های گوشی‌های هوشمند فعالیت ندارد و برای دستگاه‌های مختلفی از جمله تلویزیون‌های هوشمند و کروم‌بوک‌ها هم چیپ می‌سازد. علاوه بر این، مدیاتک در زمینه مودم‌های ۵G هم فعالیت دارد و حالا از مودم T۸۰۰ با سرعت دانلود ۷.۹ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرده است.

مدیاتک امروز در کنار مودم ۵G جدید، از چندین تراشه برای کروم‌بوک‌های میان‌رده و تلویزیون‌های ۴K رونمایی هم کرده است.

مودم مدیاتک T۸۰۰

این مودم ۵G که نسل جدید T۷۰۰ محسوب می‌شود، یک مودم سریع با مصرف انرژی بهینه است. این مودم از شبکه ۵G زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و می‌توان از آن در گوشی‌های دو سیم‌کارته هم استفاده کرد.

سرعت دانلود این مودم شگفت‌زده‌تان می‌کند؛ ۷.۹ گیگابیت بر ثانیه!

حداکثر سرعت دانلود این مودم به ۷.۹ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و سرعت آپلود آن حداکثر ۴.۲ گیگابیت بر ثانیه است. مودم T۸۰۰ مدیاتک با لیتوگرافی ۴ نانومتری توسعه پیدا کرده و از رابط‌های PCIe و USB پشتیبانی می‌کند.

تراشه‌های Kompanio T۵۲۰ و T۵۲۸

این تراشه‌ها بازار کروم‌بوک‌های میان‌رده را هدف قرار داده‌اند و شباهت زیادی به یکدیگر دارند. در حقیقت تنها تفاوت آن‌ها مربوط به فرکانس بالاتر تراشه T۵۲۸ می‌شود. این چیپ‌ها از هشت هسته شامل دو هسته Cortex-A۷۶ بهره می‌برند. فرکانس این هسته‌ها در T۵۲۰ برابر ۲.۰ گیگاهرتز و در T۵۲۸ برابر ۲.۲ گیگاهرتز است. ۶ هسته دیگر این چیپست‌ها از نوع A۵۵ است.

این تراشه‌های مدیاتک از رم LPDDR۴X به همراه حافظه eMMC ۵.۱ و وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند. در بخش پردازشگر گرافیکی با Mali-G۵۲ MC۲ ۲EE روبه‌رو هستیم که می‌تواند ویدیوهای H.۲۶۵ و VP۹ را دیکد کند.

تراشه مدیاتک

این دو چیپ از نمایشگر با حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی پلاس با رفرش ریت ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند و همچنین قادر به پشتیبانی از مانیتور با رزولوشن فول اچ‌دی هستند. اولین کروم‌بوک‌های مجهز به این تراشه‌ها در نیمه اول ۲۰۲۳ از راه می‌رسند.

تراشه Pentonic ۱۰۰۰

این تراشه، تلویزیون‌های ۴K پرچمدار با فرکانس ۱۲۰ هرتز را هدف قرار داده و از دالبی ویژن IQ با دفت بالا پشتیبانی می‌کند. این تراشه به تلویزیون‌ها اجازه استریم همزمان ۸ ویدیو را می‌دهد.

مدیاتک در طراحی این تراشه گیمرها را هم مدنظر قرار داده و این چیپ از قابلیت رفرش ریت متغیر تا رزولوشن ۴K و رفرش ریت ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، با حالت کاهش تاخیر خودکار به همراه پشتیبانی از وای‌فای ۶ و ۶E روبه‌رو هستیم.

تراشه مخصوص تلویزیون مدیاتک

این تراشه از فرمت‌های رایج HEVC و VP۹ پشتیبانی می‌کند و البته جزو اولین چیپ‌ها با قابلیت پشتیبانی از VVC یا H.۲۶۶ محسوب می‌شود. اولین تلویزیون‌های مجهز به Pentonic ۱۰۰۰ در فصل اول ۲۰۲۳ از راه می‌رسند.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *