تصاویر | ژست های اردوغان و همسر کنار کراس اورر ملی ترکیه !


رجب طیب اردوغان از نخستین خودرو ملی ترکیه رونمایی کرد و پشت فرمان کراس اوور الکتریکی TOGG نشست. در ادامه با مشخصات این محصول آشنا می‌شویم. صنعت خودروسازی ترکیه با صنعت خودروی ایران شباهت‌های تاریخی بسیاری داشته‌اند، ولی دولت ترکیه سیاست‌های متفاوتی برای این صنعت پیش گرفته و موفقیت‌های زیادی نیز به دست آورده است. به تازگی اولین خودروی ملی ترکیه در طول تاریخ این کشور تولید و آماده رونمایی شده است.

تصاویر | ژست های اردوغان و همسر کنار کراس اورر ملی ترکیه !

با نخستین خودرو ملی ترکیه آشنا شوید

تصاویر | ژست های اردوغان و همسر کنار کراس اورر ملی ترکیه !

البته منتقدان خودروسازی ترکیه بر این عقیده استوار هستند که رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور این کشور قصد دارد خودروی الکتریکی و ملی TOGG را با اهداف سیاسی تولید و عرضه کند. در واقع وی نقشه دارد با شگفتی‌سازی در عرصه خودروسازی، ریاست جمهوری خود را یک مرتبه دیگر تمدید کند.طی سالیان اخیر دستاوردهای اقتصادی و سیاسی زیادی برای ترکیه حاصل شده و روند مستقل شدن آن رو به رشد بوده است. هم‌اکنون نوبت به صنعت خودروسازی و عرضه نخستین خودروی ملی رسیده است. کراس اوور الکتریکی TOGG توسط شرکت سرمایه گذاری مشترک اتوموبیل ترکیه ساخته شده و در حال حاضر فرآیند تولید انبوه خود را سپری می‌کند.

تصاویر | ژست های اردوغان و همسر کنار کراس اورر ملی ترکیه !

خودروی وطنی TOGG یک کراس اوور یا شاسی بلند برقی است که زیر کاپوت خود یک پیشرانه تماما الکتریکی دارد. مدل‌های پایه این محصول موتور الکتریکی را در محور عقب جای داده‌اند و قادر به تولید قدرت 200 اسب بخار هستند. مدل‌های گران‌تر دو پیشرانه دارند که در محور جلو اضافه شده‌اند و این امکان را به مشتریان می‌دهند تا از قابلیت چهار چرخ محرک بهره ببرند. نسخه دو موتوره می‌تواند نهایتاً 400 اسب بخار قدرت تولید کند.

مدل پایه تنها ۷.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا بتواند از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و مدل بالاتر با دو پیشرانه تنها به ۴.۸ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت. شرکت سازنده این خودرو دو نوع باتری برای مشتریان عرضه کرده که مدل کوچک‌تر می‌تواند با یک بار شارژ شدن مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر را طی کند و باتری بزرگتر قادر است با یک بار شارژ شدن تا ۴۸۳ کیلومتر راه برود. قابلیت شارژ سریع در عرض نیم ساعت ۸۰ درصد باتری را شارژ خواهد کرد.

4141



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *