آمار عجیب دیش‌های اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران



چند روز پیش ایلان ماسک در یک توییت، از فعال شدن ۱۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران خبر داد. پس از توییت جنجالی مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات کشور از راه رسید و مدعی شد که اگر استارلینک چهارچوب و قوانین ایران را بپذیرد و در راستای آن گام بردارد، از آن استقبال خواهد شد. این ماجرا ادامه پیدا کرد و حالا آمار و ارقام تازه‌ای از دیش‌های استارلینک فعال در ایران منتشر شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی تهران، با تایید فروش تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک در پایتخت، از غیر قانونی بودن خرید و فروش این دستگاه‌ها خبر داد. محبی در ادامه صحبت‌های خود گفت: ورود دستگاه‌ها و تجهیزات استارلینک به داخل کشور، به‌صورت قاچاق و کاملا غیرقانونی صورت می‌گیرد. دستگاه‌های مربوط و افراد ذی‌صلاح وظیفه دارند تا جلوی ورود این تجهیزات را بگیرند. بخش قابل توجهی از این موضوع به وزارت ارتباطات مربوط می‌شود و مسئولین مربوطه در این وزارتخانه، باید اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی تهران با استناد به گفته‌های یک مقام مسئول، دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک فعال در ایران را ۸۰۰ عدد اعلام نمود و خاطرنشان کرد که به‌علت قاچاق این تجهیزات، این رقم مدام بالاتر رفته و امکان استفاده از آن روز به روز راحت‌تر خواهد شد! باید ببینیم آیا در آینده تدابیری برای جلوگیری از ورود تجهیزات استارلینک به کشور در نظر گرفته خواهد شد یا باید منتظر توییت‌های بیشتر از جانب ایلان ماسک باشیم!

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *