تصاویر | مهم‌ترین عوامل نابودی رنگ خودرو


رنگ بدنه خودرو علاوه بر این که یکی از مهم‌ترین عوامل در زیبایی خودروها محسوب می‌شود، در زمان فروش خودرو نیز بسیار حائز اهمیت است. از این رو برای حفظ زیبایی و ارزش خودرو باید با عواملی که باعث نابودی رنگ خودرو خواهند شد، آشنا شوید.

مهمترین عوامل نابودی رنگ خودرو

نور خورشید

عوامل متعددی باعث نابودی رنگ ماشین می‌شوند، اما نور خورشید یکی از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود. نور خورشید در طولانی مدت باعث پوسته شدن رنگ خودرو شده و به تدریج باعث کنده شدن آن از روی بدنه خواهد شد. گفتنی است تابش نور مستقیم خورشید به قطعات پلاستیکی که در داخل خودرو استفاده شده باعث گرم شدن آنها و ایجاد گازهایی می‌شود که می‌توانند سلامت سرنشینان را تهدید کنند.

عکس | مهم‌ترین عوامل نابودی رنگ خودرو

فضله پرندگان

فضله پرندگان یکی دیگر از عوامل نابودی رنگ ماشین محسوب می‌شود. فضله پرندگان از جمله کبوترها به دلیل اسیدی بودن اگر به مدت زیادی روی بدنه خودرو باقی بماند باعث نابودی رنگ ماشین خواهند شد. از این رو باید بلافاصله آنها را از روی خودرو برداشت.

عکس | مهم‌ترین عوامل نابودی رنگ خودرو

گرد و غبار

گرد و غبار نیز در نابودی رنگ ماشین تاثیرگذار است. طبق گفته کارشناسان هنگامی که گرد و غبار روی بدنه خودرو قرار گرفت نباید به هیچ عنوان از دستمال خشک برای تمیز کردن استفاده کرد؛ چرا که این کار باعث ایجاد خط و خش روی بدنه و همچنین آسیب به رنگ خودرو خواهد شد.

عکس | مهم‌ترین عوامل نابودی رنگ خودرو

سایر عوامل موثر در نابودی رنگ خودرو

از سایر عواملی که باعث از بین رفتن رنگ ماشین می‌شوند می‌توان به شیره درختان، باران‌های اسیدی و استفاده زیاد از مواد شونده در کارواش‌ها اشاره کرد. گفتنی است استفاده زیاد از مواد شوینده در کارواش‌ها به دلیل وجود مواد شیمیایی به تدریج باعث کم رنگ شدن رنگ بدنه خودرو خواهد شد.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *