عکس | افشای مشخصات رقیب قدرتمند اپل و سامسونگ


گوشی وان پلاس 11 به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی اولد با رزولوشن 2K (1440p) مجهز خواهد بود. این صفحه نمایش 120 هرتزی بوده و قادر به پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر خواهد بود. به این ترتیب حداقل نرخ رفرش صفحه نمایش این گوشی برابر با ده هرتز یا حتی یک هرتز خواهد بود؛ هرچند که احتمالا وان پلاس نرخ رفرش یک هرتز را صرفا بر روی مدل Pro از محصول جدیدش قرار خواهد داد.

پرچمدار قدرتمند وان پلاس همچنین از تراشه‌های جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام که به تازگی معرفی شده استفاده خواهد کرد و عملکردی هم‌تراز با دیگر پرچمداران شناخته‌شده بازار نظیر گلکسی اس 23 را ارائه خواهد کرد. این تراشه همانند چیپست‌های A16 Bionic اپل چهار نانومتری است و توسط TSMC ساخته می‌شود. این امر به معنای کیفیت ساخت بالاتر این تراشه‌ها در مقایسه با نمونه‌های ساخته شده توسط سامسونگ خواهد بود.

بنا به ادعای سامسونگ، تراشه‌های جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در مقایسه با نسل قبل عملکردی ۲۵ درصد سریع‌تر خواهند داشت و مصرف انرژی‌شان نیز ۴۵ درصد بهینه‌تر خواهد بود. این تراشه از یک هسته بسیار قدرتمند ۳.۲ گیگاهرتزی، چهار هسته قدرتمند ۲.۸ گیگاهرتزی و سه هسته بهینه دو گیگاهرتزی استفاده خواهد کرد. البته بر اساس گزارش‌های پیشین، سامسونگ تصمیم دارد نمونه‌ای ۳.۳۲ گیگاهرتزی از این تراشه‌ها را به صورت انحصاری بر روی گوشی‌های سری Galaxy S23 خود قرار دهد

از دیگر مشخصات فنی وان پلاس ۱۱ هم می‌توان به هشت یا دوازده گیگ رم در نسخه‌های مختلف اشاره کرد. علاوه بر این، پرچمدار آتی وان پلاس همچنین در دو ظرفیت ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی به دست مشتریان خواهد رسید.

افشای مشخصات رقیب قدرتمند اپل و سامسونگ / عکس

بر اساس شایعات موجود، سیستم دوربین OnePlus 11 متشکل از سه حسگر مختلف بوده و با همکاری هاسلبلاد ساخته خواهد شد. دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی بوده و از حسگرهای IMX890 سونی استفاده خواهد کرد؛ در حالی که یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی به همراه یک حسگر 32 مگاپیکسلی تله فوتو هم در کنار این حسگر به فعالیت مشغول خواهند بود. بعلاوه، در قسمت جلوی این گوشی شاهد تعبیه یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی خواهیم بود که آن را به یک کمرافون واقعی تبدیل می‌کنند.

همچنین ظرفیت باتری گوشی وان پلاس 11 هم برابر با 5000 میلی آمپر ساعت خواهد بود. باتری این گوشی همچنین از طریق درگاه USB-C با نرخ 100 وات و به صورت بی سیم با توان 50 وات شارژ خواهد شد. به این ترتیب شارژ کامل باتری این گوشی از صفر تا صد درصد تنها 30 دقیقه زمان خواهد برد.

وان پلاس 11 همچنین به سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری OxygenOS 13 مجهز خواهد بود.

وان پلاس ۱۱ یا ۱۱ پرو؟

پیش از این گزارش‌ها و اخبار مختلف حاکی از حذف پسوند Pro از پرچمداران وان پلاس در سال 2023 و بازگشت این کمپانی به مسیر عرضه دو پرچمدار در هر سال بوده‌اند. این خبرها البته به هیچ عنوان به طور رسمی تایید نشده و همچنان این امکان وجود دارد که در سال 2023 شاهد عرضه گوشی OnePlus 11 Pro در کنار نسخه استاندارد OnePlus 11 باشیم.

اما در صورتی که قرار باشد نسخه پرو از این گوشی هم به همراه نسخه معمولی معرفی شود، در خصوص مشخصات فنی آن چه می‌توان گفت؟

بر اساس مشخصات فنی وان پلاس ۱۱ ، این گوشی قرار است محصولی پرچمدار با قابلیت‌های بسیار خوب باشد که با قیمت مناسب‌تر خود در مقایسه با سایر گوشی‌های پریمیوم اندرویدی، به گزینه‌ای جذاب‌تر برای خریداران تبدیل شود. با این وجود وان پلاس کاملا این امکان را دارد که با ارائه قابلیت‌های خلاقانه و نوآورانه در نسخه پرو از وان پلاس ۱۱ مانند دوربین‌های حرفه‌ای‌تر و قدرتمندتر، گزینه‌های بیشتر برای حافظه داخلی و سرعت شارژ، یک پرچمدار پرقابلیت‌تر را به بازار عرضه کند.

به عنوان مثال، وان پلاس 11 پرو می‌تواند تا سقف 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی داشته باشد و از سیستم شارژ سریع 150 واتی SuperVOOC استفاده کند. این سیستم شارژ سریع در گوشی وان پلاس 10T به کار رفته بود و قادر به شارژ باتری این گوشی در مدت زمان تنها ۲۳ دقیقه بود.

علاوه بر این، استفاده از حسگر IMX989 سونی هم می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای استفاده در یک پرچمدار پریمیوم‌تر از وان پلاس 11 معمولی باشد و امتیازات بهتری را در بخش تصاویر تله فوتو یا پریسکوپ کسب کند.

انتظار می‌رود بهار سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد رونمایی از خانواده وان پلاس ۱۱ باشیم. به طور دقیق‌تر می‌توان انتظار معرفی این گوشی‌های پرچمدار را در اواخر ماه مارس یا اوایل ماه آوریل داشت.

همچنین علیرغم این که هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص قیمت مدل‌های مختلف OnePlus 11 منتشر نشده، می‌توان انتظار داشت قیمت مدل‌های استاندارد و Pro از این گوشی به ترتیب برابر با 800 و 900 دلار باشد. به این ترتیب، نسخه استاندارد OnePlus 11 از حیث قیمت، دست بالاتر را در نبرد با سایر پرچمداران مهم بازار در اختیار خواهد داشت.

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *