تصاویر | این چانگان ۴۳ هزار دلاری گرانترین تولید مونتازی سایپا؟


ایرانیان برند چانگان را با خودروهایی همچون چانگان CS35 و چانگان ایدو می‌شناسند، خودروهایی که طی دهه 1390 توسط سایپا به بازار ایران عرضه شدند. البته خودروهای دیگری همچون چانگان CS55 و چانگان CS75 توسط سایپا در رویدادهای خودرویی به نمایش در آمدند اما هیچ‌گاه به بازار عرضه نشدند. در همین زمان نسخه جدید این خودروها یعنی چانگان CS55 پلاس در چین معرفی شد و این مدل به تازگی وارد بازار روسیه نیز شده است. نکته جالب آنکه با توجه به اجرایی شدن قانون واردات خودرو در آینده، به نظر می رسد که احتمال عرضه این مدل به عنوان خودرو وارداتی توسط سایپا وجود داشته باشد.

تصاویر | این چانگان ۴۳ هزار دلاری گرانترین تولید مونتازی سایپا؟

قیمت چانگان CS55 پلاس

نمایندگی آویلون قیمت نسل دوم چانگان CS55 پلاس در روسیه را ۲،۷۸۹،۹۰۰ روبل (حدود ۴۳۰۰۰ دلار) اعلام کرد. البته قیمت این مدل در نمایندگی چانگان ۲،۳۸۹،۹۰۰ روبل (حدود ۳۷ هزار دلار)‌و قیمت نسخه بالارده آن ۲،۵۵۷،۷۰۰ روبل (کمتر از ۴۰ هزار دلار) است.

مشخصات کراس‌اوور CS55 پلاس مخصوص بازار روسیه در ماه ژانویه اعلام شد. ابعاد این کراس اوور شامل ۴۵۱۵ میلی‌متر طول، ۱۸۶۵میلی‌متر عرض و ۱۶۸۰ میلیمتر ارتفاع است. فاصله بین دو محور چانگان سی ای 55 پلاس نیز ۲۶۵۲ میلیمتر است. طول این مدل ۱۵ میلیمتر کمتر از چانگان CS55 و عرض و ارتفاع آن ۱۰ میلیمتر کمتر و فاصله بین دو محورش ۶ میلیمتر بیشتر از آن است.

مشخصات فنی چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر با سیستم تزریق سوخت مستقیم و توان ۱۸۱ اسب بخار مجهز است. شرکت سازنده از همین موتور در کراس‌اوور چانگان Uni-T استفاده می‌کند. این موتور در کنار یک جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه با کلاچ‌های چینی کار می‌کند.

قیمت احتمالی در ایران

با توجه به قیمت و ابعاد می توان حدس زد که در صورت واردات این خودرو به کشورمان، رقیبی تازه در کلاس شلوغ خودروهایی نظیر چری تیگو 7 پلاس، لاماری ایما، فیدلیتی پرایم و ..را شاهد خواهیم بود و بنابراین با نرخ بیش از 30 هزار تومانی دلار، عرضه چنین خودرویی در نسخه فول آپشن با قیمتی کمتر از 1.2 میلیارد تومان دور از ذهن به نظر می رسد.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *