این حسگر چینی، حالات ظریف چهره را زیر نظر می‌گیرد



دانشمندان چینی یک حسگر پوشیدنی بسیار نازک، ضد میکروب و سازگار با تنفس ابداع کرده‌اند که می‌تواند حرکات بدن انسان و حتی حالات ظریف چهره را زیر نظر بگیرد و بر آنها نظارت داشته باشد.

محققان دانشگاه چینهوا و دانشگاه پلی تکنیک شی‌آن این حسگر را طراحی کردند و یافته‌های این مطالعه در مجله Nano Research منتشر شد.

بر اساس نتایج این مطالعه، این حسگر یک نانو ژنراتور سه لایه با ساختار ساندویچی است که می‌تواند انرژی مکانیکی تجدید پذیر و فراوان را با راندمان بالا استخراج کند.

نانوالیاف تعبیه شده در وسط این حسگر به عنوان ابزاری برای تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریسیته عمل می‌کند و توسط دو غشای نانوالیافی در دو طرف پوشیده شده است که در یک طرف یک لایه نقره ‌۱۱۰ نانومتری جداگانه نیز قرار دارد که به عنوان لایه الکترود عمل می‌کند.

بر اساس این مطالعه، این ساختار ساندویچی تنها ۹۱ میکرومتر ضخامت دارد و دارای نفوذپذیری بالا نسبت به هوا و اثرات ضد باکتریایی قابل توجهی است.

یافته‌های مطالعه نشان داده است که طراحی این حسگر به گونه‌ای است که سبب می‌شود حساسیت خوبی نسبت به حرکت انسان نشان دهد و این امر نشان‌دهنده پتانسیل بالای این فناوری برای استفاده در فناوری پوشیدنی‌ الکترونیکی و نظارت بر سلامت بدن است.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *