عکس |‌ هوش‌مصنوعی این زن وحشتناک را تصادفی ساخته‌است


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نام او Loab است (تلفظ می شود Lobe) و توسط یک هنرمند سوئدی که با نام Supercomposite در توییتر شناخته می شود، کشف شده‌است.

بیشتر بخوانید:

عجیب‌ترین پورشه جهان؛ وقتی ون ابرماشین می‌شود! / عکس

ماشین‌های جدید و ارزان نیسان که شاید به ایران هم برسند / عکس

سوپرکامپوزیت یکی از اولین موج سازندگان مدرن است که قلمرو تولیدکنندگان هوش مصنوعی متن به تصویر را کشف کرده است. در این سال، هنرمند در حین آزمایش با اعلان‌های منفی (که از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی می‌خواهد نقطه مقابل چیزی را پیدا کند)، به طور تصادفی با چهره‌ای ترسناک روبرو شد.

وقتی Supercomposite دوباره دستور را اجرا کرد، گفتند همان زن برگشت، این بار در کنار کلمه “loab”.

سوپرکامپوزیت در یک تاپیک در سپتامبر ۲۰۲۲ در مورد کشف لواب در توییتر نوشت: “هوش مصنوعی او را راحت‌تر از بسیاری از افراد مشهور بازتولید کرد. حضور او پایدار است و هر تصویری را که لمس می‌کند تسخیر می‌کند. بنشین. این یک داستان ترسناک واقعی است و به شدت وحشتناک است.”

با چنین قلابی، جای تعجب نیست که Loab اینترنت را طوفانی کرده است. تصویر این زن مرموز اکنون آنقدر شناخته شده است که حتی صفحه ویکی پدیا خود را دارد.

بخشی از رمز و راز لواب این است که او چه چیزی را نمایندگی می کند. فیگور لواب به نوعی «ترونی» امروزی تبدیل شده است – نوعی هنر از عصر طلایی هلند که بیان یک چهره را مبالغه می‌کند – صورتی که یک شخص را نشان نمی‌دهد، بلکه یک ایده را نشان می‌دهد.

تمثیل Loab فقط کمی وحشتناک تر از مثلاً موضوع ترونی معروفتر با عنوان دختری با گوشواره مروارید است. عمیق‌تر این است که این اثر توسط یک هنرمند انسانی ساخته نشده است که بتواند درباره ایده‌ای که می‌خواستند به ما بگوید، بیشتر بگوید.

عکس |‌ هوش‌مصنوعی این زن وحشتناک را تصادفی ساخته‌است

در میان صدها تکرار Loab که Supercomposite به وجود آورده است، بسیاری از آنها کودکان تکه تکه شده یا فریاد زدن را در پس زمینه نشان می دهند. برخی از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی آنقدر ترسناک بودند که هنرمند تصمیم گرفت آنها را به صورت عمومی به اشتراک نگذارد.

این هنرمند در توییتر می نویسد: ” او جزیره ای نوظهور در فضای پنهان است که ما نمی دانیم چگونه با جستجوهای متنی آن را پیدا کنیم.”

سوپرکامپوزیت می افزاید: “او دیر یا زود همه را پیدا می کند. فقط باید بدانید کجا را جستجو کنید.”

لواب بیش از ویژگی های کابوس وار خود توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. این زن وهم‌آور که از ورطه به‌واسطه چیزی که سوپرکامپوزیت آن را «حادثه آماری اضطراری» می‌نامد، بیرون کشیده شده است، دوران جدیدی از خلاقیت را نشان می‌دهد که ممکن است برای آن آماده باشیم یا نباشیم.

برندان مورفی، عکاس و مدرس رسانه های دیجیتال در دانشگاه مرکزی کوئینزلند استرالیا، بیشتر اوقات فراغت خود را صرف فکر کردن در مورد آینده هوش مصنوعی و نمونه برداری از تولیدکنندگان تصویر و متن می کند.

با توجه به اینکه فناوری اخیراً در حال انفجار است، او فکر می‌کند که دنیای هنر به سمت یک تغییر پارادایم پیش می‌رود، دقیقاً مانند زمانی که عکاسی در اوایل دهه ۱۸۰۰ وارد صحنه شد.

منبع: ساینس‌آلرت

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *