عکس | فراتر از پهپادها؛ تجهیزات دفاعی ترکیه به مرحله جدیدی پا می‌گذارد‍


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تماشای تحولات و همچنین نمایشگاه ها و رویدادها که شرکت های ترکیه ای در آن محصولات خود را به نمایش می گذارند و مذاکراتی را برای همکاری انجام می دهند که آخرین آن نمایشگاه SAHA ۲۰۲۲ است که در حال حاضر در استانبول برگزار می شود؛ حاکی از افزایش نقش ترکیه در ساخت تجهیزات صنایع دفاعی است.

نمایشگاه دفاعی ترکیه از روز سه شنبه آغاز شد و تا روز جمعه با شرکت چندین شرکت داخلی و خارجی با محصولاتی از مهمات هوشمند تازه رونمایی شده تا وسایل نقلیه زمینی و هوایی بدون سرنشین ادامه داشته‌است.

عکس | فراتر از پهپادها؛ تجهیزات دفاعی ترکیه به مرحله جدیدی پا می‌گذارد‍

پهپاد همه‌کاره ترکیه!

کار مشترک شرکت پیشرو ترکیه در تولید هواپیماهای بدون سرنشین مینی تاکتیکی (پهپاد)، STM و غول تولید موشک و موشک Roketsan، مهمات پرسه زن هوشمند که به عنوان پهپاد انتحاری یا کامیکازه نیز شناخته می شود، در ابتدا در این نمایشگاه رونمایی شد.

این دو شرکت برای مهماتی به نام Alpagut که با مقرون به صرفه بودن و انعطاف‌پذیری عملیاتی خود در مقایسه با موشک‌های کروز متمایز است، به یکدیگر پیوسته‌اند.

Alpagut که می تواند شبانه روز فعالیت داشته باشد، در برابر اهداف زمینی و دریایی متحرک یا ثابت، سیستم های راداری و ارتباطی، خودروهای زرهی سبک زمینی یا دریایی و تأسیسات حیاتی مانند مراکز فرماندهی شناخته می شود.

این پهپادها که دارای شعاع عملیاتی ۶۰ کیلومتر است و دارای انواع مختلف کلاهک‌ها خواهد بود، می‌تواند در دو مفهوم تک و گروهی مورد استفاده قرار گیرد.

Alpagut می تواند هدف را بدون توجه به سر جستجوگر دو حالته خود شناسایی کند و موقعیت آن تحت تأثیر سیستم های پارازیت قرار نمی گیرد. هدف را می توان با سیستم هدایت کنترل دقیق درایو مشخص کرد.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *