ادعای افشای اطلاعات ده‌ها میلیون کاربر تلگرام


باب دیاچنکو، پژوهشگر نام‌آشنا در حوزه‌ی تهدیدهای فضای سایبری، در توییتی از افشای اطلاعات کاربران تلگرام خبر می‌دهد. به ادعای دیاچنکو، ۱۲ میلیون سند شامل شماره‌موبایل، نام، آدرس ایمیل و شناسه‌ی یکتا (UID) فاش شده است. ۴۰ میلیون سند شامل نام، مشاره‌موبایل و شناسه‌ی یکتا و ۶۵ میلیون سند شامل نام و شناسه‌ی یکتا می‌شود. دیاچنکو می‌گوید سندهای دیگری نیز با یک‌سری اطلاعات فاش شده‌اند.

ادعای افشای اطلاعات ده‌ها میلیون کاربر تلگرام

آن‌طور که باب دیاچنکو ادعا می‌کند، اطلاعات فاش‌شده غالباً متعلق‌به کاربران روسی است. فعلا به افشای اطلاعات کاربران ایرانی و دیگر افرادی که در سراسر دنیا از تلگرام استفاده می‌کنند اشاره نشده است.

تلگرام در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا است و با ارائه‌ی قابلیت‌های متنوع در هر به‌روزرسانی، روزبه‌روز بر تعداد ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه‌اش اضافه می‌کند. سیستم‌های امنیتی تلگرام به اندازه‌ی واتساپ قوی نیست، اما این پیام‌رسان سابقه‌ی بدی در زمینه‌ی حریم خصوصی ندارد.

با وجود سابقه‌ی نسبتاً خوب تلگرام، این نخستین باری نیست که افشای اطلاعات کاربران این پیام‌رسان مورد توجه قرار می‌گیرد. رسانه‌های هندی دهم آذر اعلام کردند که تلگرام اطلاعات شخصی مدیر چند کانال را در دادگاه فاش کرده است.

فراموش نکنید با وجود روی کار آمدن سیستم‌های امنیتی پیشرفته، همچنان «امنیت ۱۰۰ درصدی» مفهومی مضحک است.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *