چطور با فیلتر اولین شبکه اجتماعی ایرانی به اینستاگرام پاس گل دادند!



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیش از یک ماه از فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ می گذرد و سیاست های سختگیرانه برای دسترسی از طریق فیلترشکن ها اگرچه با رفع محدودیت استفاده از اینترنت بین الملل کم شده اما این فیلترینگ های جدید ضربات بزرگی را به کسب و کارهای مردم وارد کرده است.

همزمان ولی سیاستمداران و طرفداران طرح صیانت و مسئولان حوزه امنیتی کشور اعتقاد دارند برای مقابله تهدیدهای امنیتی باید اینستاگرام و واتساپ مثل اینستاگرام فیلتر شوند. مسئله ای که شخص سید ابراهیم رئیسی در مقام رئیس جمهور و کسی که وعده داده بود در دولتش از اینستاگرام حمایت می کند برابرش سکوت کرده و حتی شورای عالی فضای مجازی یا کمیته فیلترینگ حاضر به صدور رای قطعی درباره آن نشده اند.

در این شرایط واحد پژوهش ایرنا خبرگزاری دولت مناظره ای میان محمد لسانی مدرس سواد رسانه ای و حامی فیلترینگ و محمد کشوری کارشناس فناوری برگزار کرد که در بخشی از این مناظره محمد کشوری می گوید:«اواخر دهه ۸۰ یک پلتفرم شبکه اجتماعی ایرانی از همین مالکین آپارات و فیلیمو بود به نام کلوب که اتفاقا طرفداران زیادی داشت. یک فضای ارتباط اجتماعی بود که سه بار فیلتر شد و در نهایت مالکینش تصمیم گرفتند دیگر بی خیالش شوند. این قدر سخت گیری شد که کار به اینجا رسید . در شبکه اجتماعی می دانید ده روز فیلتر شدن یعنی کاهش مخاطب»

او در بخشی دیگر ضمن توضیح اینکه چرا اسنپ و تپسی و دی جی کالا و ده ها برند دیگر می توانند درآمدزایی کنند اما پلتفرم های پیام رسان داخلی مدام وام، پهنای باند و سرور می خواهند به مقوله اعتماد مخاطب اشاره کرد و گفت:«برای این اپلیکیشن ها سرمایه گذار جدی نمی آید چون می داند چون تا یک کار جدی شکل بگیرد و یک اپلیکیشن ایرانی خوب کار کند و مردم به سمتش جذب شوند سریع فیلتر می شود . خوب می دانیم تصمیم به فیلترینگ در دست دولت ها نیست و سیاست و راهکار ساده فیلترینگ تنها نوع برخورد با شبکه های اجتماعی و سایت هاست برای دوستان.»

4141



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *