واکنش منفی سربازان آمریکایی به هدست مایکروسافت: این دستگاه‌ها ما را به کشتن می‌دهند/عکس


مایکروسافت مدتی است که هدست‌های هولولنز خود را در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌دهد. این گجت‌ها اگرچه کاربردهای متنوعی دارند و می‌توانند خطر و هزینه تمرین‌های نظامی را کاهش دهند، اما ظاهرا بدون دردسر نیستند و عده‌ای از سربازان را دچار حالت تهوع، سردرد و چشم درد کرده‌اند.

به گزارش بلومبرگ و اینسایدر، گزارشی که به تازگی از حالت محرمانه درآمده است، نشان می‌دهد که سیستم فعلی IVAS مشکلاتی را برای بعضی از سربازان به وجود آورده است. سطح پذیرش این فناوری هنوز در میان سربازان پایین است و آن‌ها باور دارند که این هدست‌های واقعیت افزوده در ماموریت‌ها کمکی به آن‌ها نمی‌کنند.

یکی از سربازان که هدست هولولنز را امتحان کرده، می‌گوید: «این دستگاه‌ها ما را به کشتن می‌دهند.» او مدعی است که نور ناشی از نمایشگر هدست‌ها باعث می‌شود موقعیت آن‌ها در تاریکی شب حتی از فواصل دور به راحتی لو بروند.

مشکلات هولولنز مایکروسافت باید برطرف شود

ژنرال «کریستوفر اشنایدر» اما می‌گوید IVAS در اکثر معیارها موفق بوده است. با این حال، او هم اذعان کرده که این هدست‌ها در برخی حوزه‌ها مشکلاتی دارند که باید آن‌ها را برطرف کرد. این آزمایش‌ها بخشی از برنامه Soldier Touch Point بوده که به ارتش ایالات متحده کمک می‌کند بازخوردهای آنی دریافت کنند و به بهینه‌سازی هدست‌های هولولنز بپردازند.

واکنش منفی سربازان آمریکایی به هدست مایکروسافت: این دستگاه‌ها ما را به کشتن می‌دهند/عکس

یافته‌های این گزارش لزوماً به معنای این نیست که طراحی IVAS ایراد دارد. ولی نشان می‌دهد که هنوز باید کارهای بیشتری صورت بگیرد تا این محصولات به دستگاهی مناسب و قابل اطمینان برای استفاده تبدیل شوند.

مایکروسافت چندی پیش موفق شد مجموعه‌ای از قراردادها به ارزش ده‌ها میلیارد دلار را با ارتش آمریکا امضا کند تا عینک‌های واقعیت افزوده را به دست آن‌ها برساند. امضای این قراردادها موجب اعتراض جمعی از کارمندان این شرکت شد که مخالف کار روی جنگ‌افزارها بودند. این هدست‌ها نه تنها اطلاعات زنده مورد نیاز سربازان مثلا در زمینه مسیریابی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، بلکه به نمایش محیط در حالت دید در شب و حرارتی کمک می‌کنند.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *