پلتفرم این پیکاپ با پیکاپ مکث موتور کلوت که محصولی از دایون به حساب میآید، مشترک است. به همین دلیل زاگرس و کلوت از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند.
زامیاد زاگرس اولین محصول فودای در بازار کشورمان نیست؛ پیش از این زامیاد پادرا و زامیاد کارون نیز در نسخههای تککابین و دوکابین فودای F۱۶ وارد بازار ایران شده بودند. فودای F۲۲ نیز سومین محصول این برند برای بازار ایران است. خوشبختانه فودای F۲۲ با کمترین تغییرات در بخش قوای فنی و تجهیزات به بازار ایران عرضه میشود و برخلاف زامیاد کارون، از پیشرانههای قبلی زامیاد برای آن استفاده نشده است.
این پیکاپ به قوای محرکه نام آشنای ۴G۶۹ میتسوبیشی مجهز خواهد بود. این قوای محرکه چهار سیلندر ۲.۴ لیتری برخلاف کلوت و دایون وای ۵ به توربوچارجر مجهز نیست و میتواند ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. همچنین یک جعبهدنده ۵ سرعته دستی نیز نیروی تولیدی توسط این موتور پیکاپ زاگرس را بهعهده خواهد گرفت.
از جمله آپشنهای رفاهی و ایمنی فودای F۲۲ میتوان به این موارد اشاره کرد: روکش چرمی صندلیها، سیستم چندرسانهای به همراه نمایشگر لمسی، دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، آینههای تنظیمشونده برقی و قفل دیفرانسیل الکترونیکی.
هنوز برچسب قیمتی پیکاپ زامیاد زاگرس مشخص نیست، اما انتظار میرود این خودرو با بهایی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان راهی بازار کشورمان شود.
۵۸۵۸