نوزادهایی که تسلا سوار می‌شوند!


این وسیله که بسیاری از کارشناسان لقب تسلای کالسکه‌ها را به آن داده‌اند، با استفاده از موتورهای کمکی برقی، حالت هندزفری و سایر ویژگی‌های «هوشمند» برای آسان‌تر کردن کارها طراحی شده است. «الا» که در حال حاضر برنده جایزه نوآوری از نمایشگاه «سی ای اس»است، توسط استارت‌آپ کانادایی «گلاکس کایند (Glüxkind) ساخته می‌شود. این شرکت نام خود را از کلمه آلمانی Glückskind به معنای «کودک خوش شانس» گرفته است.

بیشتر بخوانید:

قدرتمندترین بمب‌ اتمی جهان کجاست؟

مرگ صنعت بازی‌سازی در کشور با فیلترینگ

آیا سفر در زمان برای انسان‌ها امکان‌پذیر می‌شود؟

نوزادهایی که تسلا سوار می‌شوند!

اول از همه، این موتورها با استفاده از جریان برق هنگامی که والدین کالسکه را به سمت سربالایی هل می‌دهند، نیرو وارد می‌کنند. آنها همچنین مانند یک ترمز کمکی عمل می‌کنند از سرازیر شدن ناگهانی کالسکه از سراشیبی جلوگیری می‌کند.
در واقع، اگر کاربر دستش پر باشد، مثلا اگر بخواهد نوزاد خود را برای مدتی حمل کند، کالسکه می‌تواند به تنهایی در امتداد پیاده رو همگام با آن‌ها حرکت کند. در این حالت، از مجموعه‌ای از سنسورهای ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند تا پیاده‌رو را دنبال کنند و از موانع اجتناب کنند، در حالی که با تشخیص نزدیکی تلفن هوشمند کاربر، در نزدیک‌ترین فاصله با وی حرکت می‌کند.

وقتی والدین نوزاد برای استراحت می ‌ایستند، می‌توانند «الا» را در حالت Rock-My-Baby قرار دهند، که در این حالت «الا» به آرامی به جلو و عقب می چرخد و اساسا مانند یک گهواره نوزاد را تکان می‌دهد. این کالسکه همچنین دارای یک مولد صدای داخلی است تا نوزادان را به خواب ببرد. سایر ویژگی‌های «الا» عبارتند از: ترمز دستی، یک سبد ذخیره‌سازی برای وسایلی مانند خواربار و پوشک و یک صندلی هوشمند سازگار با صندلی ماشین برای کودکان نوپا. در نهایت، یک برنامه همراه، امکان بررسی مکان کالسکه در داخل شهر را فراهم می‌کند.

58321



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *