ققنوس میتسوبیشی به خط تولید برگشت / عکس


وضعیت مالی میتسوبیشی در حال حاضر تعریفی ندارد، اما احتمال عرضه مجدد میتسوبیشی اکلیپس همواره امید را در دل طرفداران این خودرو زنده نگه داشته است. میتسوبیشی اکنون بخشی از اتحاد سه‌گانه با رنو و نیسان است و از پلتفرم‌های اشتراکی بهره می‌برد؛ مساله‌ای که می‌تواند هزینه تولید یک خودرو جدید را کاهش دهد؛ چرا که نیسان زد هم اکنون به عنوان یک کوپه مدرن آماده عرض اندام در بازار است .

میتسوبیشی اکلیپس یکی از مدل‌های کوپه این برند ژاپنی بود که در سال 1989 رونمایی شد. این خودرو یک کوپه دو در با قیمت مناسب بود که مطابق استراتژی بازاریابی ژاپنی‌ها عمل می‌کرد و هدف آن به چالش کشیدن خودروهای کوپه گران‌تر آمریکایی و اروپایی بود.

بیشتر بخوانید:

ساخت مسیریاب دقیق‌تر از جی پی اس با یک ساعت اتمی!

سرمایه‌گذاری عجیب اروپا در توسعه علمی | رقمی که هوش را از سر می‌پراند!

عکس | رفتار شباهت آمیز این حیوان با انسان باعث شگفتی دانشمندان شد!

چهار نسل از میتسوبیشی اکلیپس در فاصله سال‌های 1989 تا 2012 به تولید رسیدند. نسخه‌های معدودی از نسل چهارم این خودرو نیز به بازار ایران راه یافتند. این نسل طی سال‌های 2007 تا 2011 به تولید رسید و از این رو شانس واردات به ایران را داشت.

ققنوس میتسوبیشی به خط تولید برگشت / عکس

همانند بسیاری از سدان‌ها و خودروهای اسپرت کوپه، میتسوبیشی اکلیپس نیز قربانی رویه تولید شاسی بلندها شد. این خودرو از خط تولید میتسوبیشی کنار رفت تا یک شاسی بلند یا کراس‌اوور جایگزین آن شود. حتی میتسوبیشی سعی کرد تا این مدل موفق را در قالب یک کراس‌اوور به زندگی باز گرداند. میتسوبیشی Eclipse کراس نسخه بازآفرینی شده از این خودرو بود که حتی در ایران نیز رونمایی شد. با این حال مشتریان از نسخه کراس Eclipse استقبال نکردند، چرا که این خودرو هیچ شباهتی به مدل کوپه افسانه‌ای میتسوبیشی نداشت. در نهایت تولید اکلیپس کراس در سال 2021 متوقف شد.

میتسوبیشی اکلیپس، نسخه‌ای دیگر از نیسان Z

طراحان و علاقمندان به میتسوبیشی اکلیپس، نسل جدید این خودرو را با استفاده از قدرت تخیل و نرم افزارهای طراحی به تصویر کشیده‌اند. با توجه به الگوی طراحی نسل‌های قبلی، آن‌ها احتمال می‌دهند که نسل پنجم این خودرو به جلوپنجره ذوزنقه‌ای بزرگ به همراه چراغ‌های کوچک مجهز باشد. نمای جانبی این خودرو ساده خواهد بود اما در نمای عقب شاهد چراغ‌های اسپرت با طراحی L مانند هستیم.

ققنوس میتسوبیشی به خط تولید برگشت / عکس

در حال حاضر میتسوبیشی این پتانسیل را دارد که با بهره‌گیری از همکاری خود با نیسان، نسل پنجم میتسوبیشی اکلیپس را براساس نیسان Z‌ جدید تولید کند. نیسان Z در حال حاضر به موتور شش سیلندر با دو توربوشارژر مجهز است که حداکثر 405 اسب‌بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس‌های شش سرعته دستی یا نه سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارند. در صورت عرضه نسل پنجم میتسوبیشی اکلیپس به بازار، این خودرو از مشخصات فنی مشابهی بهره خواهد برد. هرچند امکان عرضه آن در قالب الکتریکی نیز وجود دارد.

58321



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *