عکس | 500 میلیون تومان برای کپی هندی جیپ رانگلر؛ ماهیندرا تار مدل 2023 معرفی شد


اگر فیلم‌های هندی را تماشا کرده باشید، به‌احتمال‌قوی در یکی از آن‌ها شاسی‌بلند ماهیندرا تار (Thar) را دیده‌اید. این خودرو به‌خاطر شباهت زیاد به جیپ رانگلر، شهرتی جهانی دارد و بسیاری آن را به‌عنوان یک کپی موبه‌مو می‌شناسند! تار از سال 2010 تولید می‌شود و با توجه به قیمت پایین از فروش مناسبی برخوردار است. نکته جالب اینکه ماهیندرا با عرضه نسخه تک دیفرانسیل، قیمت این خودرو را برای مدل 2023 کاهش داده و حالا مشتریان هندی با پرداخت چیزی معادل تقریباً 500 میلیون تومان می‌توانند آن را خریداری کنند.

ماهیندرا تار

ارزان‌ترین نسخه ماهیندرا تار به موتور 1.5 لیتری دیزلی مجهز است و تنها چرخ‌های محور عقب آن محرک هستند. این نسخه 999,000 روپیه (معادل 12,243 دلار) قیمت دارد. برای مقایسه باید گفت ارزان‌ترین نسخه دو دیفرانسیل که با موتور بنزینی به فروش می‌رسد، حامل برچسب قیمتی 1,359,101 روپیه (معادل 16,641 دلار) است. گران‌ترین نسخه دو دیفرانسیل با موتور دیزلی هم 1,629,100 روپیه (نزدیک به 20 هزار دلار) قیمت دارد.

نمای عقب

قیمت ماهیندرا تار یک‌ششم قیمت جیپ رانگلر

شاید بپرسید قیمت جیپ رانگلر در هند چقدر است؟ یک شهروند هندی برای خرید این شاسی‌بلند آمریکایی باید حداقل 5,785,000 روپیه کنار بگذارد؛ رقمی که معادل حدوداً 71 هزار دلار یا 3 میلیارد تومان می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که رانگلر در هند فقط در نسخه 4 در به فروش می‌رسد.

کابین خودرو

تنها تفاوت ظاهری ماهیندرا تار تک دیفرانسیل با نسخه‌های دو دیفرانسیل به نبود نشان 4×4 روی بدنه محدود می‌شود. این مدل فقط با سقف موسوم به هارد تاپ قابل خرید است و امکان سفارش سقف پارچه‌ای برای آن وجود ندارد. در داخل کابین، خبری از اهرم دنده کمکی نیست و به‌جای آن یک محفظه کوچک به‌چشم می‌خورد. بازنگری در جایگاه برخی دکمه‌ها، دیگر تفاوت موجود بین نسخه تک و دو دیفرانسیل از ماهیندرا تار است. این نسخه همانند نسخه‌های دو دیفرانسیل از نمایشگر 7 اینچی در قسمت میانی داشبورد بهره می‌برد.

ماهیندرا تار

مشخصات فنی

ماهیندرا تار تک دیفرانسیل با دو موتور به فروش می‌رسد. موتور 1.5 لیتری دیزلی این خودرو 117 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس شش‌سرعته دستی به‌سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود، اما نسخه قوی‌تر به موتور 2 لیتری بنزینی توربوشارژ مجهز است. این موتور 150 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت در این نسخه را گیربکس شش‌سرعته خودکار مجهز به مبدل گشتاور بر عهده دارد.

ماهیندرا تار

گفتنی است نسخه دو دیفرانسیل با موتور 2 لیتری بنزینی فوق و موتور 2.2 لیتری دیزلی عرضه می‌شود. این موتور دیزلی 130 اسب بخار قدرت دارد. ماهیندرا تار برای مدل 2023 به‌روز شده است و از قفل ترمز برقی ساخت شرکت بوش بهره می‌برد. ضمن اینکه این مدل با دو رنگ جدید برنز آتشی و سفید اِورستی قابل انتخاب است.

ماهیندرا تار

تحویل مدل 2023 از ماهیندرا تار از 14 ژانویه آغاز می‌شود. نکته عجیب اینکه قیمت‌های موجود در این مطلب مربوط به 10 هزار سفارش اول هستند و پس از آن علاقه‌مندان باید مبالغ بیشتری برای خرید تار 2023 پرداخت کنند.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *