عکس | یک دستاورد بزرگ علمی جدید برای کنترل اشیاء از دور !


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کنترل از راه دور یک پیشرفت در تکنولوژی است. این پیشرفت نه تنها زندگی ما را آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند – به این فکر کنید که از سیری بخواهید با تلفن خود تماس بگیرد تا در حین رانندگی مجبور نباشید تلفن خود را کنترل کنید یا از الکسا بخواهید چراغ آشپزخانه شما را روشن کند زیرا دستان شما پر از مواد غذایی است – برای بسیاری با مشکلات دسترسی، دستگاه‌های هندزفری نیز می‌توانند فعالیت‌های روزمره را قابل کنترل‌تر کنند.

بیشتر بخوانید:

فهمیدن زبان حیوانات دیگر کار دشواری نیست!

انتقاد شدید از سفر و سخنرانی معاون وزیر در جیتکس دبی در روزهای سخت اکوسیستم استارتاپی ایران!

در مطالعه‌ای که اخیرا در Advanced Intelligent Systems منتشر شده است، تیمی در دانشگاه گلاسکو به سرپرستی راویندر داهیا از توسعه یک حسگر فوق‌العاده حساس خبر داده اند که آن‌ را در مجموعه‌ای از عینک‌ها برای نظارت و پاسخ به حرکات ساده صورت قرار داده‌اند.

تنها با دهان خود لوازم آشپزخانه را کنترل کنید!

هنگام پوشیدن، عینک‌ها و حسگرهای آن با عضلات تمپورالیس واقع در کنار سر و فک پایین در تماس هستند.

این حسگرها را می‌توان به‌صورت بی‌سیم به دستگاه‌های مختلف مانند لوازم آشپزخانه، درب الکترونیکی یا حتی ویلچر متصل کرد و امکان کنترل آن‌ها را از طریق خم شدن و شل شدن این عضله صورت که با باز و بسته کردن فک به دست می‌آید، می‌دهد.

پیامدهای این امر قابل توجه خواهد بود. این تیم می گویند که آنها همچنین برنامه هایی برای بررسی سناریوهای پیچیده تری دارند اما قبل از اینکه این امر ممکن شود و تجاری سازی انجام شود، تحقیقات و آزمایشات بیشتری مورد نیاز است.

منبع: advancedsciencenews

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *