عکس | چرا ماشین های ایرانی از روز تولید تا روز تعطیلی یک شکل دارند؟


هر ساله شرکت های بزرگ خودروسازی جهان محصولات خود را به روز رسانی می کنند به جای تولید محصولات جدید دست به ایجاد تغییراتی در جهت افزایش کیفیت، ایمنی و به روز سازی تکنولوژی خودروهای خود می کنند که یکی از مهمترین مشخصه های این دست تغییرات ، ایجاد دگرگونی در اتاق خودروهاست. اتفاقی که مثلا در حدود بیش از ۲۰ سال تولید محصولات مختلف داخلی ، کمتر اتفاق افتاده که شاهد تغییراتی بنیادی در چهره خودرویی شوید.

عکس | چرا ماشین های ایرانی از روز تولید تا روز تعطیلی یک شکل دارند؟
دلیل این استراتژی را اخیرا آرش راهبر خبرنگار تخصصی حوزه خودرو در گفت و گو با خبرآنلاین اینگونه مطرح کرده بود:«برای خودروهای سواری مدل ساخت اتاق اینگونه است که ابتدا قالبی برای بدنه سفارش داده می شود و اتاق خودرو بر پایه آن ساخته می شود. ساخت قالب بدنه یکی از گرانترین بخش های طراحی و تولید خودرو است. معمولا شرکت های خودروساز کشورمان برای پلتفرم های شان به شرکت هایی در کشورهای شرق آسیا مثل چین یا تایوان سفارش می دهند .»

عکس | چرا ماشین های ایرانی از روز تولید تا روز تعطیلی یک شکل دارند؟

احتمالا همین گرانی و مشکلات ناشی از تحریم و البته دشواری و عدم صرفه اقتصادی زود به زود بعضی از قطعات سبب می شود یک خودرو مثل پیکان، پراید یا سمند بیش از ۲۰ سال روی خط تولید بماند تا در نهایت از دور تولید خارج شود!

۴۱۴۱



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *