عکس | نسل جدید “هیوندای پرطرفدار ایرانی ها” همه را شگفت‌زده کرد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ورنایی که در ایران مونتاژ می‌شد، از نسل دوم این خودرو کره‌ای بود که سال ۲۰۰۳ فیس‌لیفت شده و بلافاصله هم به کشورمان آمد.

بیشتر بخوانید:

عکس | جذاب و خشن؛ پژو 2008 مدل 2022 گزینه واردات به ایران است؟

عکس | این خودرو شگفت‌انگیز نسل جدید « پراید » است!

ورنا در ابتدا با موتور ۱.۵ لیتری و با جعبه‌دنده دستی عرضه می‌شد ولی از سال ۱۳۸۶ نسخه ۱.۶ لیتری آن با جعبه‌دنده اتومات هم به بازار آمد. البته مدل ۱.۶ لیتری چندین آپشن بیشتر داشت؛ مثل ABS، ایربگ‌های جلو، ترمز دیسکی عقب و تنظیم برقی آینه.

عکس | نسل جدید "هیوندای ورنا" همه را شگفت‌زده کرد

حال در سال ۲۰۲۲ هیوندای دوباره ورنا را به خط تولید بازگردانده‌است؛ هیوندای ورنا ۲۰۲۲ یک سدان سگمنت C با ظرفیت حداکثر ۵ سرنشین است.

ورنا ۲۰۲۲ ۴۴۴۰ میلی متر طول، ۱۷۲۹ میلی متر عرض و ۱۴۷۵ میلی متر ارتفاع دارد. ابعاد بیرونی بزرگتر به خودرو حضور قوی تری در جاده می دهد. ورنا دارای فاصله بین دو محور ۲۶۰۰ میلی متر است. فاصله بین دو محور طولانی باعث می شود خودرو در سرعت های بالا پایدارتر باشد و فضای پای بهتری در صندلی عقب ایجاد کند، در حالی که فاصله بین دو محور کوتاه تر باعث چابکی خودرو می شود.

عکس | نسل جدید "هیوندای ورنا" همه را شگفت‌زده کرد

هیوندای ورنا ۲۰۲۲ دارای ظرفیت مخزن سوخت لیتر و فضای صندوق بار آن ۴۸۰ لیتر است. فاصله ورنا از زمین ۱۶۵ میلی متر است. سایز لاستیک مدل پایه ورنا ۲۰۲۲ ۱۸۵/۶۵ R۱۵ است و مدل برتر از لاستیک های ۱۹۵/۵۵ R۱۶ استفاده می کند. اتومبیل هایی که روی چرخ های بزرگ تر حرکت می کنند، هندلینگ و استایل بهتری را ارائه می دهند.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *