عکس | مشاهده دو جسم عجیب در فضا / حرکت با ۷ برابر سرعت نور؟


پس از برخورد دو ستاره نوترونی که در سال ۲۰۱۷ یک فواره تشعشع را منفجر کرد، به نظر می‌رسید این اجرام با ۷ برابر سرعت نور در حال حرکت هستند. رویداد برخورد، معروف به GW۱۷۰۸۱۷، یک ادغام ستاره نوترونی بود. پس از فروپاشی دو ستاره نوترونی در سیاه‌چاله پس از انفجار، یک قرص در حال چرخش در اطراف آن ایجاد شد که فواره‌های سریع ماده را به فضا پرتاب کرد. فواره‌ها، زباله‌ها را در بقایای انفجار در حال گسترش جمع‌آوری کردند. تلسکوپ فضایی هابل در ابتدا برای جمع‌آوری داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت، اما نزدیک به ۷۰ بنیاد و رصدخانه شاهد این رویداد بودند. اول به نظر می‌رسید که آنها با ۷ برابر سرعت نور حرکت می‌کنند، اما به نظر غیرممکن بود. محققان داده‌های خود را از تمام تلسکوپ‌های مربوطه ترکیب کردند تا پاسخ دقیق‌تری بیابند.

عکس | مشاهده دو جسم عجیب در فضا / حرکت با ۷ برابر سرعت نور؟

دانشمندان این اختلاف را به عنوان یک حرکت فوق‌العاده شناسایی کردند، به این معنی که نوری که فواره‌ها ساطع می‌کنند، فاصله کوتاه‌تری برای سفر در نقاط بعدی دارند.

به عبارت دیگر، آنچه به نظر می‌رسید اجسامی هستند که ۷ برابر سرعت نور حرکت می‌کنند، بر اساس زاویه مشاهده در طول رویداد بود. بنابراین، ممکن است به نظر برسد که آنها سریع‌تر از آنچه واقعا هستند حرکت می‌کنند.غیرممکن بود که این اجرام با ۷ برابر سرعت نور حرکت کنند، بنابراین با محاسبات بیشتر، دانشمندان به سرعت واقعی دست یافتند. این اجرام حداقل ۹۹.۹۷ درصد سرعت نور را طی می‌کردند که هنوز هم با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت است. با در نظر گرفتن اطلاعات جدید، دانشمندان امیدوارند از یافته‌های خود برای مشاهدات دقیق و دقیق تر از ادغام ستاره‌های نوترونی استفاده کنند.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *