عکس | مخوف ترین پهپاد برای انهادام ناوهای هواپیما بر با قابلیت حرکت زیر آب!


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چینی‌ها از دو نمونه زیردریایی پرنده با نام‌های لانگ‌بو ۱ و لانگ بو ۲ رونمایی کردند.

این پهپادهای عجیب زیر آب حرکت می‌کنند و در عین حال می‌توانند در آسمان به پرواز درآیند. زیردریایی‌های پرنده یاد شده ابعاد کوچکی دارند و یکی بال ثابت و دیگری بال جمع‌شونده دارد.

بیشتر بخوانید:

توانایی حمل سر جنگی یک کیلوگرم و شیرجه تا عمق ۱۰۰ متری آب از ویژگی‌های خاص این پهپادهای دوزیست است. در نخستین آزمایش موفق این پهپادها موفق شدند پس از ۴۰ ثانیه حرکت زیر آب به سطح آب آمده و به پرواز درآیند. کل این فرایند به شکل خودکار صورت می‌گیرد.

عکس | زیردریایی پرنده؛ پهپادی مخوف در آسمان و زیرآب

ساخت زیردریایی پرنده چالش بسیار بزرگی است چون باید پهپاد را طوری طراحی کرد که در دو محیط کاملا متفاوت عمل کند. چگالی آب حدود ۸۰۰ برابر هوا است و پارامترهایی که بر حرکت پهپاد تاثیر می‌گذارند در هر کدام بسیار متفاوت است.

تیم دانشگاه مهندسی هاربین که طراحی و ساخت این پهپادها را به عهده داشته‌اند، مدت زیادی را صرف شبیه‌سازی کامپیوتری حرکت این پهپاد در محیط‌های گوناگون کرده‌اند.

یکی از اهداف اصلی طراحی پهپادهای دوزیست عبور موثر و ارزان از سد دفاعی پیچیده و چندلایه ناوهای هواپیمابر است. این پهپاد در صورت تشخیص داده شدن توسط رادار می‌تواند درون آب شیرجه بزند و برای فرار از سونار می‌تواند به پرواز درآید.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *