عکس | قدرتمندترین ماشین جهان که فقط ۸ عدد از آن ساخته می‌شود!


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شرکت لوتوس ، که یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده ی خودرو ، از قدرتمندترین ماشین برقی خود رونمایی کرد .

در ابتدای تولید این محصول ، لوتوس اعلام کرده بود که قدرت خروجی آن بالاتر از ۱۹۷۳ اسب بخار است ؛ اما حالا این رقم اصلاح شده و به بالاتر از ۱۹۸۴ اسب بخار تبدیل شده که باعث میشوند این ماشین لقب قدرتمند ترین ماشین دنیا به خود اختصاص دهد .

عکس | قدرتمندترین ماشین جهان که فقط ۸ عدد از آن ساخته می‌شود!

سازندگان این خودرو شتاب آن را ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حدود ۳ ثانیه و ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت آن را حدود ۹ ثانیه تخمین زده اند و حد اکثر سرعت کنترل شده ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

وزن این خودرو ۱۸۸۶ کیلوگرم است که بخش عمده ای از این وزن اختصاص پیدا کرده به باتری ماشین که یک واحد باتری ۹۳ کیلو واتی است و شارژ شدن آن ۱۸ دقیقه طول می کشد . این باتری برای رانندگی معمولی تا ۴۰۰ کیلومتر برد دارد .

جزئیات دیگر شامل امضای فیتی‌پالدی است که روی داشبورد با دست دوخته شده است و در قسمت داخلی سقف فیبر کربنی در معرض دید قرار گرفته است. به گفته شرکت لوتوس ، از این مدل خودرو فقط ۸ نمونه ساخته خواهد شد که تعداد آنها نشان دهنده باقی مانده های تایپ ۷۲ موجود است و هر کدام دارای رنگ مشکی و طلایی معروفی هستند و به همین دلیل این مدل را با همین رنگ ها طراحی کرده اند . لوتوس گفت که اولین سری این ماشین در سال ۲۰۲۳ ارائه خواهد شد. این شرکت قصد دارد در مجموع ۱۳۰ نمونه از این خودرو بسازد.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *