عکس | رونمایی اماراتی‌ها از یک دستاورد تکنولوژیک در جیتکس !


امارت شارجه در امارات متحده عربی، به نمایندگی از سازمان توسعه تجارت و گردشگری شارجه، در جیتکس ۲۰۲۲ (GITEX ۲۰۲۲) از پلتفرم گردشگری متاورس شارجه‌ورس (Sharjahverse) رونمایی کرد.

Sharjahverse که از پلتفرم‌های Multiverse Labs استفاده می‌کند، یک نقطه عطف قابل توجه محسوب می‌شود، زیرا اولین محیط متاورس واقعی در مقیاس شهری با تاسیسات اقتصادی و اجتماعی است.

شارجه‌ورس با مساحت ۲۵۹۰ کیلومتر مربع، تمام شارجه را در بر می‌گیرد و نه تنها باعث رونق اقتصادی گردشگری آن می‌شود، بلکه برای کارمندان آن منطقه مشاغل مربوط به متاورس ایجاد می‌کند. توسعه‌دهندگان Multiverse Labs از آن به عنوان یک متاورس واقعی و فیزیکی یاد کرده‌اند که باعث افزایش تجارت و نوآوری‌های امارت می‌شود.

کمک متاورس به صنعت گردشگری

عکس | رونمایی  اماراتی‌ها از یک دستاورد تکنولوژیک در جیتکس !

«خالد جاسم المدفا»، رئیس اداره توسعه تجارت و گردشگری شارجه (SCTDA) توضیح می‌دهد:«تبدیل صنعت گردشگری بازار انبوه به شیوه‌های نسل بعدی و پایدار به یک تفکر جدید نیاز دارد. گردشگری مجازی در شارجه‌ورس، دسترسی بی‌نظیری به تقریبا هر مکان، تجربه‌های شخصی‌سازی شده مهمان و سرگرمی‌های پیشرفته را فراهم می‌کند. رویکرد پیشگامانه و مبتنی بر هوش مصنوعی مولتی‌ورس کمک می‌کند تا محدودیت‌های تخیل را کنار زده و شارجه را به عنوان مقصد تعالی معرفی کرد.»

SCTDA در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد و به عنوان نهاد اصلی دولتی مسئول تنظیم و توسعه صنعت گردشگری در امارت شارجه فعالیت می‌کند. این سازمان انتظار دارد تا شهر مجازی جدید، فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کند و گردشگران بیشتری را به این منطقه جذب کند.

«کلیف سو»، مدیرعامل شرکت Multiverse Labs افزود:«شارجه‌ورس هم اولین شهر متاورس تحت حمایت دولت در جهان است که برای عموم قابل مشاهده خواهد بود و هم واقع‌بینانه‌ترین متاورس جهان محسوب می‌شود. این شهر توسط هوش مصنوعی مولد پیشرفته و تیم فوق‌العاده ما فعال شده است. ما اخیرا به برنامه NVIDIA Inception ملحق شده‌ایم و برای پروژه‌های خود از فناوری NVIDIA RTX استفاده کرده‌ایم. تا یک سال پیش، ایجاد چیزی در مقیاس شارجه‌ورس غیرممکن بود.»

علاوه بر امارات متحده عربی، نخست وزیر ژاپن نیز اعلام کرده که فناوری متاورس در فرآیند تحویل دیجیتال این کشور نقش پررنگی خواهد داشت و دولت کره جنوبی صدها میلیون دلار برای طرح‌های متاورس متعدد سرمایه‌گذاری کرده است.

۴۱۴۱



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *