عکس | رونمایی از قابلیت جدید واتساپ در آخرین آپدیت


قابلیت «انجمن» یا Communities واتس‌اپ در اوایل سال جاری معرفی شده بود، اما متا اکنون آن را به‌طور رسمی در دسترس تمام کاربران قرار داده است. انجمن‌ها که برای کمک به سازمان‌ها، باشگاه‌ها، مدارس و سایر گروه‌های خصوصی طراحی شده تا ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشند، همچنین ویژگی‌های جدیدی از جمله کنترل‌های ادمین، پشتیبانی از گروه‌های فرعی، تماس‌های صوتی و ویدیویی ۳۲ نفره، اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگتر، واکنش‌ به شکل ایموجی و نظرسنجی‌ را به همراه دارد.

برخی از ویژگی‌هایی که برای انجمن‌ها توسعه پیدا کرده‌اند، مانند ارائه واکنش‌های ایموجی، اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ (تا ۲ گیگابایت) و امکان حذف پیام‌ها توسط ادمین، تاکنون در دسترس کاربران واتس‌اپ قرار گرفته‌اند. اکنون این شرکت قابلیت‌های دیگری از جمله نظرسنجی، تماس‌های ویدیویی ۳۲ نفره و ایجاد گروه‌های بزرگ‌تر را نیز به‌طور گسترده‌ای منتشر کرده است.

رونمایی واتساپ از چندین ویژگی تازه و کاربردی/ عکس

ویژگی‌های جدید واتس‌اپ ممکن است در ابتدا با گروه‌های فیسبوک مقایسه شود، زیرا هر دو از مواردی مانند گروه‌های فرعی، اشتراک‌گذاری فایل و موارد دیگر پشتیبانی می‌کنند. اما در حالی که گروه‌های فیسبوک اغلب توسط افراد ناآشنا با یکدیگر استفاده می‌شوند که علایق مشترکی دارند، انجمن‌های واتساپ برای کاربرانی است که با یکدیگر آشنا هستند.

علاوه بر این، برخلاف گروه‌های فیسبوک که قابل جستجو و شناسایی هستند، انجمن‌های واتس‌اپ مخفی هستند و نمی‌توان آن‌ها را جستجو کرد و فقط از طریق دعوت دیگران، عضو آن‌ها خواهید شد.

ادمین‌های گروه‌ها اکنون می‌توانند در صورت تمایل، گروه خود را به یک انجمن تبدیل کنند یا آن را به عنوان یک انجمن از ابتدا دوباره ایجاد کنند.

به‌طور کلی، انجمن‌ها شامل یک گروه اطلاع‌رسانی اصلی می‌شوند که در آن‌، پیام‌ها به تمام کاربران اطلاع داده می‌شود. اما اعضا فقط می‌توانند در زیر گروه‌های کوچکی که توسط ادمین ساخته شده، با یکدیگر چت کنند.

امنیت ویژگی جدید Communities واتس‌اپ

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در بیانیه‌ای به جنبه‌های رمزگذاری ویژگی Communities تاکید کرد و گفت که این شرکت «قصد دارد سطح ارتباط سازمان‌ها را با سطحی از حریم خصوصی و امنیت که در هیچ جای دیگر یافت نمی‌شود، بالا ببرد». او گفت:

«جایگزین‌های موجود امروزی نیازمند اعتماد به برنامه‌ها یا شرکت‌های نرم‌افزاری با ارائه نسخه‌ای از پیام‌هایشان هستند و ما فکر می‌کنیم که [سازمان‌ها] سزاوار سطح بالاتری از امنیت ارائه شده توسط رمزگذاری سرتاسری هستند.»

رونمایی واتساپ از چندین ویژگی تازه و کاربردی/ عکس

متا تاکنون این ویژگی را با بیش از ۵۰ سازمان در ۱۵ کشور برای دریافت بازخورد اولیه آزمایش کرده. در ماه آگوست، واتساپ تایید کرد که این ویژگی برای تعداد کمی از آزمایش‌کنندگان عرضه شده است، اما تاریخ انتشار نسخه نهایی آن را ارائه نکرد. امروز این ویژگی در دسترس پایگاه گسترده‌تری از کاربران قرار گرفته و طی چند ماه آینده تمام کاربران اندروید و iOS به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *