عکس | اسپرت‌ترین خودرو آفرود جهان معرفی شد


روند عرضه ابرخودروهای آفرود همچنان ادامه دارد و گویا پورشه از قافله عقب نمانده است. این برند آلمانی مدل آفرود پورشه ۹۱۱ داکار را معرفی کرده که آماده رونمایی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس در اواخر ماه جاری میلادی است. این خودرو در واقع یک پورشه ۹۹۲ است که به سیستم تمام چرخ محرک مجهز شده، ارتفاع آن افزایش پیدا کرده، تایرهای آفرود روی آن نصب شده و ظاهر آن تا حدودی تغییر کرده است تا برازنده نام داکار باشد.

نشان ۹۱۱ داکار به مسابقات داکار پاریس ۱۹۸۴ اشاره دارد که پورشه با یک ۹۱۱ تقویت‌شده در آن پیروز شد؛ پروژه‌ای که به‌طور مستقیم منجر به تولید ابرخودروی قدرتمند ۹۵۹ شد.

لامبورگینی نیز در حال آماده‌سازی هوراکان استراتو، یک ابرخودرو آفرود چندمنظوره است. این خودرو اولین‌بار به‌عنوان یک کانسپت در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد و اکنون به تولید نزدیک شده است.

عکس | اسپرت‌ترین خودرو آفرود جهان معرفی شد

البته ۹۱۱ داکار زودتر از استراتو راهی بازار خواهد شد. این مدل آماده تولید است و در روزهای آینده رونمایی خواهد شد و در سال ۲۰۲۳ به فروش خواهد رسید.

هنوز هیچ تصویری از نسخه نهایی ۹۱۱ داکار منتشر نشده است؛ اما پورشه تصاویری از نمونه‌های اولیه‌ای را در حال آزمایش در بیابان منتشر کرده است. این بخشی از یک برنامه توسعه سخت‌گیرانه است که ۹۱۱ داکار در آن بیش از ۳۰۰ هزار مایل شامل ۶۰۰۰ مایل آفرود را طی می‌کند.

بررسی پورشه ۹۱۱ داکار در شن و برف

رانندگان آزمایشی پورشه در پیست آزمایشی شاتو دلاستور در جنوب فرانسه مستقر شده‌اند که به لطف مسیرهای شنی و آفرود محل مناسبی برای تمرین رالی داکار است. رومین دوماس، راننده پورشه گفته است: «تمام تیم‌های داکار برای آزمایش خودروهای خود به اینجا می‌آیند. من می‌دانستم که ۹۱۱ در جاده چه قابلیتی دارد، اما از عملکرد آن در آفرود کاملاً شگفت‌زده شدم.»

در این برنامه توسعه، پورشه ۹۱۱ داکار ۲۰۲۳ همچنین به بیابان‌های مراکش و دبی و دریاچه‌های یخ‌زده آریپلوگ سوئد برده شد. جایی که ارتفاع، تایرهای آفرود، ترمزهای کالیبره ‌شده و سیستم تعلیق تنظیم‌شده پورشه ۹۱۱ داکار در آنجا به چالش کشیده می‌شوند.

عکس | اسپرت‌ترین خودرو آفرود جهان معرفی شد

فرانک موزر، نایب‌رئیس محصولات ۹۱۱ و ۷۱۸ در این‌باره گفت: ۹۱۱ داکار می‌تواند از مزایای مفهومی خود نهایت استفاده را ببرد. ترکیب وزن کم، ارتفاع بیشتر، موتور قدرتمند در عقب و فاصله بین دو محور کوتاه، تجربه رانندگی لذت‌بخشی را فراهم می‌کند.

پورشه ۹۱۱ داکار در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی خواهد شد.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *