عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قطع کردن اینترنت جواب نمی‌دهد



در روزهای اخیر اظهار نظرهای مختلفی از جانب مقامات و مسئولان کشور درباره فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ مطرح شده و بسیاری از آن‌ها با مسدودیت پلتفرم‌های بین‌المللی موافق هستند. در این میان البته عده‌ای فیلترینگ را راهکار نادرستی خوانده که ثمربخش نخواهد بود.

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به پیشرفت‌های فناورانه در عرضه اینترنت، قطعی اینترنت ناکارآمد دانسته و به جماران گفته: این که اینترنت را قطع کنند دیگر جواب نمی‌دهد، زیرا راه‌های دیگر چون ماهواره پیدا کرده اما باید این فضا هدفمند و قابل کنترل شود و کسانی که در این فضا درآمد دارند به کسب‌وکار آن‌ها رونق داده شود، ولی درمقابل کسانی هستند که از اینترنت علیه منافع ملی و اهداف نظام استفاده می‌کنند. حال هر کشوری چارچوبی خودش را دارد، اما باید توجه داشت که با بستن، مسدود و محدود کردن نمی‌توان پیش رفت، بلکه این فضا سازوکار دارد و باید کنترل و هدایت شده و با برنامه‌ریزی پیش رفت.

این نماینده مجلس در اظهارات اخیر خود بر ضرورت استفاده از اینترنت و اتصال با جهان نیز تأکید کرده و اعلام کرده است که حتی با طرح صیانت نیز مخالف بوده است. او در توضیح دلیل خود تصریح کرد: «من طرح صیانت را امضا نکردم، چراکه ما عضو دهکده جهانی هستیم و این ابزار و سیستم، تکنولوژی وارد تمام کشورهای دنیا می‌شود.»

البته رضایی معتقد است فضای مجازی نیازمند هدایت است و باید کنترل شود. او در این خصوص گفت: «مقام معظم رهبری هم فرمودند، فضای مجازی یله و رها است. این فضا باید کنترل شود در غیر این صورت آسیب می‌رساند.» بااین‌حال نماینده شهر کرمانشاه، صحنه، کنگاور و هرسین کنترل این فضا و سامان دادن به آن را منوط به فیلترینگ و اعمال مسدودیت برای پلتفرم‌های خارجی و قطعی اینترنت ندانسته و این راهکارها را غیر مؤثر ارزیابی کرده است.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *