عربستان سعودی با پول نفت برندهای خودروهای برقی خود را راه‌اندازی می‌کند!


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی سریعتر از آنچه بسیاری از مردم پیش‌بینی می‌کردند اتفاق می‌افتد و در این مرحله نیرویی غیرقابل توقف است.

حتی شرکت های نفتی هم درگیر این موضوع هستند. به عنوان مثال، BP و Shell در حال سرمایه گذاری در شارژ خودروهای الکتریکی هستند.

عربستان سعودی که یک کشور نفتی است نیز روی خودروهای برقی سرمایه گذاری کرده است. این شرکت معروف است که بخشی از مذاکرات برای خصوصی کردن تسلا بود، اگرچه هرگز با آن روبه‌رو نشد و پول زیادی را در Lucid Motors سرمایه‌گذاری کرد که قصد دارد یک کارخانه در این کشور بسازد.

این سرمایه گذاری از طریق صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی (PIF) انجام شده است.

اکنون همین صندوق اعلام کرده است که برند خودروهای برقی خود را با نام “Ceer” راه اندازی می کند:

محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، نخست وزیر و رئیس صندوق سرمایه گذاری عمومی (PIF) امروز از راه اندازی Ceer، اولین برند خودروی الکتریکی سعودی که به بخش خودروسازی عربستان سعودی کمک می کند، خبر داد.

عربستان سعودی با پول نفت برندهای خودروهای برقی خود را راه‌اندازی می‌کند!

این راه‌اندازی در راستای استراتژی PIF برای تمرکز بر بازگشایی قابلیت‌های بخش‌های امیدوارکننده در سطح محلی است که می‌تواند به ایجاد تنوع در اقتصاد کمک کند تا به اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ کمک کند. کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ایجاد پایداری برای مقابله با تأثیر تغییرات آب و هوا.

PIF تایید کرد که برای تولید این خودرو با فاکسکان شریک شده است. این غول تولیدی مستقر در تایوان اخیراً با برنامه‌های روشن برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده بزرگ خودروهای الکتریکی، چندین حرکت به سمت الکتریکی‌سازی انجام داده است.

اما فاکسکان به جای اینکه خودش آنها را بفروشد، روشن کرده است که ترجیح می‌دهد خودروهای برقی را برای برندهای دیگر تولید کند.

طبق قرارداد جدید PIF، فاکسکان به آرزوی خود دست خواهد یافت و خودروهای الکتریکی تولید می‌کند تا با نام تجاری Ceer به فروش برسند.

این دو شرکت همچنین اعلام کردند که قصد دارند مجوز فناوری از BMW را دریافت کنند: این شرکت که یک سرمایه گذاری مشترک بین PIF و Hon Hai Precision Industry Co. (“فاکسکان”) است، مجوز فناوری قطعات را از BMW برای استفاده در فرآیند توسعه خودرو خواهد داد. فاکسکان معماری الکتریکی خودروها را توسعه خواهد داد و در نتیجه مجموعه‌ای از محصولات تولید خواهد شد که در زمینه‌های سرگرمی اطلاعاتی، اتصال و فناوری‌های رانندگی خودکار پیشرو خواهند بود.

Ceer قصد دارد اولین خودروهای الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ تحویل دهد. این شرکت به جزئیات در مورد بازارهایی که ابتدا به دنبال آن خواهند رفت، اشاره نکرد.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *