عجیب و غریب ترین آیفون تاریخ ، تابستان آینده رو نمایی می شود !


اپل معمولا هر سه سال یک بار تغییرات بزرگ و چشمگیری را در آیفون‌های خود اعمال می‌کند. بنابراین علیرغم این که دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدیدی بهره برده و ناچ بالای صفحه نمایش را با حفره‌های دوگانه کپسولی شکلی جایگزین کرده‌اند، همچنان نمی‌توان آن‌ها را پیشرفتی بزرگ در مقایسه با نسل پیشین خود دانست.

به این ترتیب، سال آینده، تغییراتی بزرگ‌تر در انتظار گوشی‌های پرچمدار اپل خواهد بود و احتمالا قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدل‌های مختلف این گوشی آن را به محصولی متفاوت با قبل تبدیل خواهد کرد.

اطلاعات جدید لو رفته از گران قیمت‌ترین مدل از آیفون‌های سال آینده گویای برخی ویژگی‌های کلیدی آن است. با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی جدیدترین اخبار پیرامون iPhone 15 Ultra اپل بپردازیم.

پرو مکس نه؛ به آیفون ۱۵ اولترا سلام کنید!

آیفون 15 اولترا

کاربران اپل پیش از این با استقبال پرشور از مدل‌های پرو و پرو مکس نسل‌های قبلی آیفون اعلام کرده بودند که ترجیح می‌دهند برای مدل‌هایی پریمیوم از آیفون‌ها هزینه کنند که به جای ارائه طراحی تکراری و مشخصات فنی قدیمی، با ظاهری جدید و سیستم سخت افزاری قدرتمند روانه بازار شود.

همین امر، اپل را به سمت ایجاد تفاوت میان مدل‌های پریمیوم و استانداردش سوق داد؛ به طوری که در نسل جدید شاهد عرضه مدل‌های پرو با قابلیت‌های فنی و ظاهری بروز شده و مدل‌های غیر پرو هستیم که عملا همان آیفون‌های سال گذشته به شمار می‌روند!

آیفون 15 اولترا

پیش از این، افراد مهمی نظیر مارک گورمن از بلومبرگ اعلام کرده بودند که اپل سال آینده این روند را ادامه داده و حتی گسترش خواهد داد؛ به طوری که پریمیوم‌ترین و گران‌ترین مدل از آیفون‌های اپل به جای آیفون ۱۵ پرو مکس، آیفون ۱۵ اولترا نام خواهد داشت.

پیش از این اعلام شده بود که تنها آیفون 15 اولترا از لنز پریسکوپ بهره برده و قادر به ضبط ویدیوهای 8K خواهد بود. علاوه بر این، بخش دیگری از شایعات هم حاکی از این بودند که حداقل ظرفیت حافظه داخلی در مدل Ultra از آیفون 15 به 256 گیگ افزایش خواهد یافت.

به تازگی اما افشاگر شناخته‌شده محصولات اپل، LeaksApplePro، از تفاوت مهم دیگری بین مدل اولترا و سایر مدل‌های iPhone 15 خبر داده است. به گزارش این افشاگر، آیفون 15 اولترا بر خلاف تمامی مدل‌ها و نسل‌های پیشین اپل که قابی از جنس فولاد ضدخش داشتند، از جنس تیتانیوم ساخته خواهد شد. البته قبل از این شایعات مختلفی نیز پیرامون جنس تیتانیوم مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 14 منتشر شده بود. با این حال هیچ یک از این شایعات صحت نداشت و به نظر می‌رسد باید در آیفون 15 اولترا منتظر استفاده از بدنه تیتانیومی باشیم.

آیفون 15 اولترا

بد نیست بدانید که تیتانیوم در مقایسه با فولاد قدرتمندتر و سبک‌تر بوده و مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد. در صورتی که شایعات موجود صحت داشته باشند، آیفون ۱۵ اولترا می‌تواند بار دیگر به محصولی خاص و منحصربفرد تبدیل شود؛ چرا که در حال حاضر تعداد گوشی‌های ساخته شده از تیتانیوم در دنیا بسیار محدود هستند.

از دیگر مشخصات احتمالی iPhone 15 Ultra که شایعات مختلف به آن‌ها اشاره داشته‌اند می‌توان به تراشه بهینه‌تر سه نانومتری، درگاه USB-C، دوربین سلفی بهتر و باکیفیت‌تر و عمر باتری بیشتر اشاره کرد. برخی دیگر از شایعات نیز همچنین به کاهش ضخامت برآمدگی دوربین پشت و استفاده از کلیدهای دایره‌ای در این گوشی اشاره داشته‌اند که البته چندان محتمل به نظر نمی‌رسند!

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *