سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مایکروسافت روی هوش مصنوعی



چت‌بات ChatGPT این روزها حسابی سروصدا به پا کرده است و شرکت سازنده‌اش یعنی OpenAI، بیش از هر زمان دیگری در مرکز توجه قرار دارد. در همین راستا گفته می‌شود که مایکروسافت درحال مذاکره برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در این شرکت بوده است.

طبق گزارش Semafor، در این تأمین بودجه شرکت‌های دیگری هم حضور دارند و البته اسناد این قرارداد برای سرمایه‌گذاران ارسال شده بود تا در پایان 2022، این سرمایه‌گذاری انجام شود. بااین‌حال نمی‌دانیم این مذاکرات به کجا رسیده‌اند و البته مایکروسافت و OpenAI هم واکنشی به این گزارش از خود نشان نداده‌اند.

سرمایه‌گذاری احتمالی مایکروسافت در OpenAI

گزارش اخیر درحالی به مذاکرات برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت در OpenAI اشاره کرده که شرایط خاصی برای چنین قراردادی در نظر گرفته شده است. ظاهراً مایکروسافت می‌خواهد تا زمانی که سرمایه اصلی‌اش برگردد، 75 درصد از سود OpenAI را تصاحب کند.

علاوه‌براین، زمانی که مایکروسافت به سرمایه اولیه‌اش دست پیدا کند، ساختار OpenAI به‌گونه‌ای تغییر می‌کند تا مالکیت ردموندی‌ها مشخص شود. مایکروسافت می‌خواهد 49 درصد از سهام این کمپانی را در اختیار داشته باشد و سرمایه‌گذاران به 49 درصد دیگر آن دست پیدا کنند. بنابراین سهم کمپانی مادر OpenAI به 2 درصد می‌رسد.

درحال‌حاضر نمی‌دانیم مذاکرات با موفقیت انجام شده‌اند، مذاکرات در جریانند یا اینکه به‌کل شکست خورده‌اند. بنابراین همچنان باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتری در این زمینه باشیم. بااین‌حال طبق گزارش‌ها مایکروسافت می‌خواهد برای رقابت با گوگل، قابلیت‌های ChatGPT را به بینگ بیاورد. هرچند OpenAI و ردموندی‌ها واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده‌اند.

درصورتی‌که مایکروسافت 10 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کند، این اولین‌باری نخواهد بود که با چنین موضوعی روبه‌رو می‌شویم. ردموندی‌ها سال 2019 هم 1 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کردند؛ شرکتی که ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران آن محسوب می‌شود.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *