زور فناوری‌های جنگی واشنگتن به مسکو می‌چربد؟


امیرحسین فوقانی_ روسیه از تانک های مدل T-۹۰ در جنگ با اوکراین استفاده کرده است؛ تانک‌هایی که یک سلاح مدرن و از مدل های T-۷۲ است که در سال های پایانی اتحاد جماهیر شوروی تولید شده‌است و به طور مکرر در طول زمان ارتقا یافته است و به عنوان یکی از پیشرفته ترین تانک های موجود در زرادخانه روسیه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

عکس | کرم‌ها در 520 سال پیش این شکلی بودند!

عکس | سحابی چشم گربه در تور هابل افتاد

با وجود این تانک‌های توانمند اما نیروهای زرهی روسیه با شکست‌ها و خسارات قابل توجهی در جنگ با اوکراین مواجه شده‌اند.

ارتش کیف در این خصوص گفت:” سربازان روسی که از پیشروی‌های میدان نبرد اوکراین فرار می‌کنند، سلاح‌های سنگین خود را از جمله تانک‌های مدرن T-۹۰ را پشت سر جا می‌گذارند، سلاح‌هایی که برای روسیه از بهترین تانک‌های اصلی جنگی خود به شمار می‌رود.”

اما نیروهای مسلح اوکراین آنها را دوباره وارد نبرد می‌کنند چرا که وزارت دفاع اوکراین در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد:” به لطف سخاوتمندی ارتش روسیه، اولین دسته از تانک‌های جدید T-۹۰ در ارتش اوکراین وارد و مورد خدمت واقع شد و در حال بازسازی آن ها است.”

نیروهای روسیه بسیاری از تجهیزات مدرن را در طول جنگ با اوکراین از دست داده اند و مجبور شده اند تانک های قدیمی و منسوخ شده مانند T-۶۲ را از انبار بیرون بکشند. بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده روسیه بیش از ۷۰۰۰ وسیله نقلیه و انواع دیگر تسلیحات سنگین مانند قطعات توپخانه و سیستم های موشکی را از زمان حمله نیروهای خود به اوکراین در اواخر فوریه از دست داده است.

روسیه بیش از ۱۳۲۰ تانک را از دست داده است که از این تعداد بیش از ۵۰۰ تانک تصرف یا رها شده‌اند. تلفات ارتش روسیه شامل نزدیک به ۳۰ تانک T-۹۰A و T-۹۰M است. ناتوانی ارتش روسیه در از بین بردن برخی از وسایل نقلیه یا تسلیحات سنگین خود در هنگام عقب نشینی موجب شده‌است که این فناوری به دست دشمن‌ بیافتد.

اوکراین محل آزمایش جدیدترین سلاح‌های روسی و آمریکایی!

واشنگتن چه تجهیزاتی را به اوکراین می‌فرستد؟

وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون اعلام کردند که واشنگتن، بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۷۲۵میلیون دلار به اوکراین ارسال خواهد کرد. این بسته جدید شامل مهمات برای سیستم موشک‌انداز «هیمارس» است. این بسته همچنین شامل تسلیحات ضد تانک، موشک‌های ضد رادار «هارم»، خودروهای نظامی و تجهیزات پزشکی است.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین جمعه اعلام کرد که کشورش انتظار دارد ایالات متحده و آلمان در ماه جاری، سامانه‌ پدافند هوایی پیشرفته‌ای برای مقابله با حملات موشک‌های روسی و پهپادهای کامیکازی ارائه کنند.

سیستم موشک انداز هیمارس

سیستم موشک انداز هیمارس، یک سیستم چند موشکی سبک است که در اواخر دهه ۱۹۹۰ برای ارتش ایالات متحده ساخته شده و در یک قاب کامیون استاندارد ارتش نصب شده‌است. این کامیون دارای یک غلاف با شش موشک هیمارس یا دو موشک سطح به سطح یا یک موشک ضد نیرو های پیاده و سواری های سبک در خانواده جدید ارتش ایالات متحده است.

موشک‌های ضد رادار هارم

موشک‌های ضد رادار هارم، نوعی موشک ضدرادار مافوق صوت تاکتیکی هوابه‌زمین آمریکایی است که برای ردیابی امواج الکترونیکی رادارهای زمین‌ به ‌هوای دشمن و اصابت به آن‌ها طراحی شده‌است.

سیستم هدایتی این موشک بر اساس دریافت امواجی که از رادارهای زمین‌پایه ساطع می‌شود، فعالیت می‌کند. این سیستم هدایتی از یک آنتن ثابت و یک کلاهک جستجوگر بر روی دماغه موشک تشکیل می‌شود. یک موتور راکتی سوخت جامد دومرحله‌ای و بدون دود نیروی پیشرانه این موشک را تأمین می‌کند.

پهپادهای کامیکازه

پهپادهای کامیکاز یا پهپادهای انتحاری، نوعی سیستم تسلیحات هوایی هستند. این پهبادها کوچک، قابل حمل هستند و می توان آنها را به راحتی پرتاب کرد، اما مزیت اصلی آنها این است که به سختی قابل تشخیص هستند و می توان آنها را از راه دور شلیک کرد.

نام “کامیکاز” به این واقعیت اشاره دارد که پهپادها یکبار مصرف هستند. آنها برای ضربه زدن به پشت خطوط دشمن طراحی شده اند و در حمله نابود می شوند بر خلاف پهپادهای سنتی تر، بزرگتر و سریعتر نظامی که پس از پرتاب موشک به خانه باز می گردند.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *